Sökning: "Erika Johansson"
Visar resultat 11 - 15 av 98 uppsatser innehållade orden Erika Johansson.
11. En skolmiljö för alla : Arbetsterapeutens profession i skolan möjliggör elevers delaktighet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
12. HÅLLBARHETSREDOVISNING & GRI : En diskursanalys om hur företag väljer att kommunicera med hållbarhetsrapporter
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Nyckelord: Hållbarhetsredovisning, Hållbar utveckling, CSR, GRI Forskningsfrågor: 1. Hur använder företagen hållbarhetsrapporten för att kommunicera sinhållbarhet och vilka variationer förkommer?2. LÄS MER
13. Kritisk litteracitet i undervisningen med inriktning i samhällskunskap.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Detta arbete kommer att beröra kritisk litteracitet och hur man kan arbeta med det i samhällskunskapsundervisningen. Syftet med denna kunskapsöversikt var att samla ihop forskning om hur det går att använda kritisk litteracitet i samhällskunskapsundervisningen där vi analyserat de metoder, argument och tillvägagångssätt som redan finns för ämnet. LÄS MER
14. Ett jobb som aldrig tar slut : Föräldrars erfarenheter av att leva med ett barn med typ 1 diabetes
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - grundnivåSammanfattning : Background: The parents’ child with type 1 diabetes are responsible to make glucose measurements several times a day and by that have the primary responsibility for the child's health. This results in a new life for the parents. Aim: To describe parents' experiences to live and care for a child with type 1 diabetes. LÄS MER
15. Då får man hjälp, så det blir rätt : En intervjustudie med åtta elever i årskurs 3 om deras upplevelser av bedömning i svenskämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med ett elevperspektiv på hur elever i årskurs 3 upplever att bli bedömda och hur de upplever bedömningsmetoder som är vanligt förekommande i svenskämnet. För att besvara studiens syfte och frågeställningar har vi utfört åtta elevintervjuer på två skolor. LÄS MER