Sökning: "Erika Sahlin"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Erika Sahlin.

  1. 1. How Good Are Analysts at Handling Crisis? - A Study of Analyst Recommendations on the Nordic Stock Exchanges during the Great Recession

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Erika Madebrink; Camilla Sahlin; [2014]
    Nyckelord :analyst recommendations; analyst performance; the Great Recession; flight-to- safety;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to gain better understanding of the value of analyst recommendations. We show, by studying analyst consensus recommendations on four Nordic stock exchanges that during the Great Recession analysts' ability to generate profitable stock recommendations declined. LÄS MER

  2. 2. Fångade i blåsväder : En semiotisk bildanalys med utgångspunkt i genusperspektivet av hur Håkan Juholt och Mona Sahlin visuellt framställdes i media i samband med politiska affärer.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Linda Eliasson; Erika Berglund; [2012]
    Nyckelord :bild; bildanalys; semiotik; Håkan Juholt; Mona Sahlin; mediedrev; socialdemokraterna; partiledare; Aftonbladet; Expressen; Dagens Nyheter; Svenska Dagbladet; denotation; konnotation;

    Sammanfattning : Bilder är bland det första som fångar tidningsläsarens uppmärksamhet och forskning visar att bilder i högre grad än den skrivna texten drar till sig uppmärksamhet. Därav kan bilden av en politiker som framställs på ett ofördelaktigt sätt i pressbilder påverka publikens uppfattning av denne. LÄS MER

  3. 3. Affärshusens kamp om kunderna : svårigheterna med att skapa kundlojalitet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Eriksson; Erika Sahlin-Nygren; [2009]
    Nyckelord :behov; profil; image; lojalitet; köpcenter; marknadskommunikation; förväntningar; direktmarknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknaden för köpcentrer har i många år ökat och en rad olika handelsplatser etablerar sigrunt om i landet. Konkurrensen mellan de olika affärshusen är stor vilket har gjort det viktigtatt sticka ut i mängden. LÄS MER

  4. 4. Förhållningssätt till olika marknadsföringsstrategier : En attitydstudie ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Erika Sahlin-Nygren; [2009]
    Nyckelord :konsument; kommunikationsprocess; beteende; mediebrus; marknadsföringsstrategier; massmarknadsföring; direktmarknadsföring; attityd; personlig integritet;

    Sammanfattning : Företag på konsumentmarknaden står i dag för en svår uppgift av den orsaken attglobaliseringen och medieutvecklingen har medfört stora förändringar. De nyamediekanalerna har medfört att allt fler företag har fått bättre möjligheter attkommunicera med sina konsumenter men därtill har det även orsakat ett ökat mediebrus. LÄS MER

  5. 5. The HIPC-initiative and poverty alleviation : An analysis of Mozambique

    Magister-uppsats, Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Erika Sahlin; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper deals with the relationship between the highly indebted poor countries (HIPC) debt relief initiative and the incidence of poverty in Mozambique. In order to get assistance under the enhanced HIPC initiative, a plan for reducing poverty has to be provided. LÄS MER