Sökning: "Ernberg"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet Ernberg.
1. Omvårdnad i det mångkulturella samhället : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Sverige är ett mångkulturellt samhälle vilket ställer krav på sjuksköterskans kompetens för att ge god omvårdnad. En persons kultur styr hur denne ser världen och vad denne anser vara rätt, i ett mångkulturellt samhälle behövs en förståelse för andra kulturer för att ha möjlighet att skapa goda förutsättningar för andra kulturer och inte para sin egen. LÄS MER
2. Analyzing Google SERP : Swedish Search Queries
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : Search Engine Optimization (SEO) is the technique of improving Web sites visibility in search engines. Since the algorithms that search engines are based on become more intelligent each day, there is a constant urge for new knowledge. In collaboration with RankTrail, new research for discovering insights about SEO has been conducted. LÄS MER
3. Kriget i landet långt borta : En historiebruksanalys av spelet Valkyria Chronicles
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This study seeks to analyze the japanese role-playing video game Valkyria Chronicles. Since the game uses a fictionalized european scene of World War 2 as its setting, it is an interesting object for analysis. LÄS MER
4. De gamla gudarnas viskningar : En kvalitativ textanalys på serietidningen Northlanders
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This essay is an analysis of Brian Wood's Viking epic Northlanders, published by Vertigo/DC between the years of 2007-2012. The aim is to identify how Old Norse faith and Christianity are portrayed. LÄS MER
5. To communicate or not to communicate : A case study of how corporate brands use corporate communication in order to rebuild a harmed corporate reputation.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The shift from product- to corporate branding have resulted in a wider reach for organizations: containing both internal- and external stakeholders, that have resulted in that a corporate brand has to bear in mind of the importance of presenting itself as a cohesive brand throughout the different stakeholders. This in turn can be accomplished through corporate communication strategies. LÄS MER