Sökning: "Essä etik moral"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Essä etik moral.

  1. 1. Frihet eller förtryck : - En vetenskaplig essä om komplexiteten i det demokratiska arbetet inom skola och fritidshem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jenny Singer-Berntsson; [2020]
    Nyckelord :Democracy; upbringing; power; freedom; oppression; liberty; equality; racism; subjectsposition; school; after-school aged care; Demokrati; jämlikhet; fostran; frihet; makt; subjektsposition; förtryck; rasism; skola; fritidshem;

    Sammanfattning : In this essay I explore complexity of democratic praxis in compulsory school and after school age-educare. I use reflective writing and set off from a personal story and dilemma with a purpose to gain greater understanding on:  - why I as a teacher seems exclude ore furthermore - perceived as racist -when I set out on praxis democracy and equality. LÄS MER

  2. 2. Vems behov kommer först? : En vetenskaplig essä om vilka elevers behov som ska prioriteras, samt hur omgivning, föräldrar och skolans resursfördelning spelar in

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Salma Kas Elias; [2020]
    Nyckelord :school; after-school center; children in difficulties; schools’ allocation of resources; parents; ethic theories; skola; fritidshem; barn i svårigheter; skolans resursfördelning; föräldrar; etikteorier;

    Sammanfattning : “Whose needs come first?” is a scientific essay based on a self-experienced story about astudent in difficulties in school. It leads us to a dilemma about which students me as a youthworker in school and the after-school center should prioritize – a child in difficulties who is inneed of a lot of extra help and support but who also is very disturbing to others, or the rest ofthe students. LÄS MER

  3. 3. Du är världens sämsta fröken! : En essä om ett moraliskt dilemma och problemskapande beteende

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Helena Åqvist; [2017]
    Nyckelord :after school activities; morality dilemma; ethics; common sense; problems creation behavior; low arousal approach; teacher; Fritidshem; moraliskt dilemma; etik; förnuft; problemskapande beteende; lågaffektivt bemötande; lärare;

    Sammanfattning : Det här är en vetenskaplig essä som är skriven med utgångspunkt i ett självupplevt dilemma. När jag skrivit denna essä har jag gjort det med syfte att, via reflektion och litteraturstudier, få förståelse för varför jag handlat som jag gjort och för att få nya perspektiv på hur jag kan agera när jag hamnar i nya dilemman. LÄS MER

  4. 4. Leda och bli ledd : En essä om moralens tvetydighet och det goda ledarskapet i idéburna organisationer

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskap

    Författare :Paula Hämäläinen-Karlström; [2017]
    Nyckelord :Leadership in non-profit organisations; moral and ethics; authenticity and leadership.; Ledarskap i idéburna organisationer; moral och etik; autentiskt ledarskap;

    Sammanfattning : Abstract  In this study I explore everyday leadership in a philosophical and existential perspective, based on a field study with three deep interviews with leaders for non-profit organisations that offers alternative social, school and care activities as a complement to the welfare that society provides. A fourth voice that is contributing to the study material and running throughout the text in reflections, discussions and analyses is mine, and thus my professional experiences are also part of the research material. LÄS MER

  5. 5. Det svåra samarbetet : En essä om möten mellan olika syn på normer, etik moral och fostran

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Jenny Dahlgren; [2012]
    Nyckelord :Cooperation; ethics; morals; education; meetings; the work ethics of a recreational pedagogue; Samarbete; Etik; moral; fostran; möten; fritidspedagogens yrkesetik;

    Sammanfattning : In this essay, I discuss one of the recurring dilemmas for a working recreational pedagogue, namely the hard task of cooperation with parents. As a recreational pedagogue, I am required to work by the curriculum Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. LÄS MER