Sökning: "Essä fritidshem"

Visar resultat 21 - 25 av 60 uppsatser innehållade orden Essä fritidshem.

  1. 21. Strategier för att undvika misslyckanden : En essä om problemskapande elever i skolan från en fritidhemslärares perspektiv

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sebastian Carlsson; [2020]
    Nyckelord :School; leisure center; problematic behavior; cooperation; prevent; the low effective method.; Skola; fritidshem; problemskapande beteende; samverkan; lågaffektiv metod; förebygga.;

    Sammanfattning : This essay contains the methods that I as an educator can work with and what methods that affect students with problematic behavior in education. As well as the support that I receive from management and guardians. In my essay I will describe a working day for me in which I will discuss a boy with problematic behavior. LÄS MER

  2. 22. Mer än tusen ord : Att leda ett hållbart specialpedagogiskt utvecklingsarbete på fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Amanda Warnerbring Eriksson; Mia Ericsson; [2020]
    Nyckelord :After-school center; After-school teacher; special education; TEACCH; visual learning. leadership; development work; Fritidshem; Lärare i fritidshem; specialpedagogik; Tydliggörande pedagogik; bildstöd; ledarskap; utvecklingsarbete;

    Sammanfattning : This essay explores the challenges that we as teachers in the extended school can face whenimplementing sustainable special educational methods. With a specific focus on the TEACCHmethod and the use of visual support in communication. LÄS MER

  3. 23. Varför är det så svårt att lyssna? : En uppsats om elevers svårigheter med att skapa ett socialt och tryggt samspel på fritidshemmet

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Hedvig Forsén; [2020]
    Nyckelord :After - school programme; relations; safety; communication; conflict management; fritidshem; relationer; trygghet; kommunikation; konflikthantering;

    Sammanfattning : The purpose of this independent work is to highlight how important it is to work with pupils' social knowledge in school. The work also aims to investigate how educators can help acting out pupils in the social interaction. LÄS MER

  4. 24. Att uppfostra eller kränka elever : En vetenskaplig essä om samspelet mellan fritidshemmet och hemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Louise Fackler Ferm; [2020]
    Nyckelord :Parental cooperation; after-school center; education; communication; offense; Föräldrasamverkan; fritidshem; fostran; kommunikation; kränkning;

    Sammanfattning : Denna vetenskapliga essä är skriven utifrån att jag som fritidshemslärare vill undersöka och få större förståelse för det komplexa samarbetet mellan föräldrar och fritidshemspersonal. Jag vill genom denna uppsats ta reda på hur jag som fritidshemslärare kan bygga upp ett förtroendekapital hos föräldrarna, få ett väl fungerande samarbete och ta reda på var gränsen går mellan att kränka eller fostra en elev. LÄS MER

  5. 25. Frihet eller förtryck : - En vetenskaplig essä om komplexiteten i det demokratiska arbetet inom skola och fritidshem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Jenny Singer-Berntsson; [2020]
    Nyckelord :Democracy; upbringing; power; freedom; oppression; liberty; equality; racism; subjectsposition; school; after-school aged care; Demokrati; jämlikhet; fostran; frihet; makt; subjektsposition; förtryck; rasism; skola; fritidshem;

    Sammanfattning : In this essay I explore complexity of democratic praxis in compulsory school and after school age-educare. I use reflective writing and set off from a personal story and dilemma with a purpose to gain greater understanding on:  - why I as a teacher seems exclude ore furthermore - perceived as racist -when I set out on praxis democracy and equality. LÄS MER