Sökning: "Etableringskedjan"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Etableringskedjan.

  1. 1. Spridningen av innovationer : En studie på små innovativa verksamheter på lokal och global nivå.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Lovemalm Filip; Music Muhamed; [2015]
    Nyckelord :Innovationsnätverk; Diffusion av innovation; Femte generationens innovationsprocess; Born Global; Uppsala-modellen; Psykiskt och fysiskt avstånd; Etableringskedjan;

    Sammanfattning : Författarna till detta examensarbete har intresserat sig över hur innovationer kan sprida sig till olika nationer genom exempelvis små innovativa verksamheter. I denna forskningsstudie undersöker författarna hur innovationer sprider sig till andra nationer och om innovationsspridningen kan relateras till en internationaliseringsmodell, delforskningsfrågan grundar sig i Rothwells femte generationens innovationsprocess. LÄS MER

  2. 2. Etablierung in Russland: Risiken, Probleme und

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Anna Gunnars; Maria Wållberg; [2008]
    Nyckelord :Russland; Etablierung; Risiken; kulturelle Unterschiede; Probleme; Ryssland; etablering;

    Sammanfattning : In den letzen Jahren hat die Internationalisierung von schwedischen Unternehmen kräftig zugenommen. Die Internationalisierung ist wichtig für das Wachstum eines Unternehmens geworden und manche nutzten es sogar als Überlebensstrategie. LÄS MER

  3. 3. Ett företags internationaliseringsprocess : - i ett land kulturellt skilt från dess hemmamarknad

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Karin Karlsson; Mikaela Eckerbom; Emelie Storsten; [2008]
    Nyckelord :Internationaliseringsprocesser; Uppsalamodellen; etableringskedjan; psykiskt avstånd; personliga nätverk; guanxi.;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The purpose of the study is to describe the internationalization process of one firm when in a country culturally diverse from the firm’s original market. Methodology/approach: The study is a single case study which examines one firm’s internationalization process when entering the Chinese market. LÄS MER