Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The Road to Japan : En studie om etableringsstrategier för svenska företag
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Problem: Japan är en av Sveriges största exportmarknader med 127 miljoner konsumenter och en intressant marknad för svenska företag. Den japanska marknaden innehar många hinder och utmaningar och har tidigare varit restriktiv mot utländska företag. LÄS MER
2. Hemma bra men borta bäst : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan nå framgång på en internationell marknad
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka och klargöra faktorer som kan kopplas till framgång och vara relevanta för företag inom modebranschen vid en internationell etablering. Forskningsfrågor • Vilka väsentliga aspekter bör företag ta hänsyn till vid en internationalisering? • Hur kan gynnsamma internationella etableringsstrategier för svenska modeföretag karaktäriseras? Metod Studien är utformad utifrån en kvalitativ forskningsmetod som präglas av ett växelspel mellan en deduktiv ansats och en induktiv ansats, vilket resulterar i en abduktiv ansats. LÄS MER
3. Foreign market entry strategies : Evidence from a developed and an emerging market
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background - The positive impacts of globalization have been widely discussed, whereas many researchers argue that national borders are of less importance. However, as national borders are argued to be of less importance, some researchers miss to point out that the institutional differences remain and they are challenging to change. LÄS MER
4. Destination Japan : En studie av svenska företag med etablerade dotterbolag på den japanska marknaden.
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Japan är världens tredje största ekonomi och skulle därav kunna anses vara en attraktiv marknad för svenska företag. Även om Japan anses vara en attraktiv marknad för svenska företag, återstår fortfarande faktum att länderna skiljer sig åt gällande kultur, värderingar och seder vilket kan medföra svårigheter för svenska företag när de försöker etablera sig på den japanska marknaden. LÄS MER
5. Att modellera utfallen i en fotbollsmatch: med multinomial respektive ordinal logistisk regression
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : I detta arbete undersöks hur bra prediktionsförmåga som uppnås då multinomial och ordinal logistisk regression tillämpas för att modellera respektive utfall 1X2 i fotbollsmatcher. De två modellerna har använts i jämförande syfte, där den multinomiala logistiska modellen behandlar utfallen som nominala och den ordinala behandlar dem som ordnade, 1 > X > 2. LÄS MER