Sökning: "Etableringsstrategier"
Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade ordet Etableringsstrategier.
11. Den lille Krigaren : - En studie om hur svenska SMF kan etablera sig på välutvecklade marknader
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : I denna rapport har vi valt att undersöka hur svenska SMF har gått tillväga för att lyckas etablera sig på en mogen och välutvecklad marknad. Genom att analysera det resursbaserade synsättet samt vilken etableringsform företag har använt sig av vid expansion så har vi haft som syfte att beskriva vilka specifika resurser samt vilken etableringsform som har varit viktigast för företagen när de har tagit beslutet om en expansion. LÄS MER
12. Same, Same but Different : - Konsten att överföra kvalité mellan två länder
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka svenska företags internationaliseringsprocess till Polen. Vi har valt att fokusera på kvalité och hur man förmedlar kvalité vid internationalisering till ett nytt land och i vårt fall, Polen. LÄS MER
13. Svenska företags etableringsstrategier i Kina, USA och Saudiarabien : En undersökning om kulturens betydelse för Hennes & Mauritz etableringar i utlandet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund och problem: I dagens globaliserade värld tätnar konkurrensen och konsumenterna får allt fler alternativ att välja mellan. Avståndet mellan länder har blivit mindre tack vare bland annat utvecklad infrastruktur och effektivare transporter. LÄS MER
14. Etablering av en klädbutik i en mindre stad : Din identitet i ett sportkulturpaket
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Om en stad har ett fördelaktigt geografiskt läge för utövning av en sport, är det inga tvivel om att det finns människor där för att utöva den. Problemet är snarare hur många som kommer dit. Med dessa människor kommer möjligheter för näringsidkare att tjäna pengar på människornas behov som uppstår kring utövningen. LÄS MER
15. Why UK rain when you can go to Ukraine? : En studie av svenska tjänstebolags etableringsstrategier på den ukrainska marknaden
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att undersöka vilka externa respektive interna faktorer som påverkar valet av etableringsstrategi då svenska tjänstebolag etablerar sig på den ukrainska marknaden. Med etableringsstrategi menar vi valet mellan uppköp(acquisition), kapitalallians(joint venture) eller nyetablering(green-field). LÄS MER