Sökning: "Ethical attributes"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Ethical attributes.
1. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Purpose The primary objective of this study is to make theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER
2. The Impact of International Buyer-Supplier Relationships on Sustainability Practices in the Ready-Made Garments Industry: A Case Study of Bangladesh
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : In this research, we explore the impact of international buyer-supplier relationships on sustainability practices in the Ready-Made Garments (RMG) industry, concentrating specifically on the context of Bangladesh. The root of this investigation centers around unpacking the influence of global business interconnectivity on operational approaches at the supplier juncture, with a specific emphasis on sustainability. LÄS MER
3. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER
4. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 2023 – Juni Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER
5. Consumer preferences for tofu characteristics in Sweden : a discrete choice experiment
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The extensive consumption of meat products is increasingly criticized as it is associated with environmental, ethical, and social dilemmas. This is closely related to production systems and factory farming, which lead to high emissions and strain on planetary boundaries. LÄS MER