Sökning: "Ethical profiling"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ethical profiling.

  1. 1. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  2. 2. DNA i statens förvar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Henrik Mertens; [2016]
    Nyckelord :Straffrätt; criminal law; DNA; DNA-profilering; DNA-profiling.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The securing at crime scenes of tissue samples that can be used for DNA-profiling is gaining increasing importance in criminal investigations, as well as in lawsuits. Thanks to the combination of refined genetic technologies and markedly improved means to compare DNA profiles detected at crime scenes with those stored in various forensic registries through computerized database searches, both Swedish and foreign individuals can rapidly be implicated as suspects in crime investigations. LÄS MER

  3. 3. Etisk framställning och kunduppfattning : En undersökning av samarbeten mellan företag som framställer sig etiskt och företag som inte framställer sig etiskt

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Maria Skoglund; Alexandra Lind; [2012]
    Nyckelord :The Body Shop; Ethical profiling; CSR; Corporate Social Responsibility; Åhléns; Ethical marketing; The Body Shop; Etisk framställan; CSR; Åhléns; Etisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Utbudet av etiska produkter har ökat på senare år, vilket borde betyda att människor har blivit mer benägna att köpa etiska produkter. Detta har krävt vissa förändringar i företagens marknadsföring, eftersom en etisk profilering i vissa fall kan kräva en annan infallsvinkel. LÄS MER