Sökning: "Ethnomethodological Conversation Analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Ethnomethodological Conversation Analysis.

  1. 1. Kan näsor flyga? : Hur fungerar frågan i interaktion mellan pedagoger och barn på förskolan?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Jenny Blomgren; [2023]
    Nyckelord :Interaktion; förskola; vuxen-barn interaktion; frågor; socialt aktörskap; deltagande;

    Sammanfattning : In preschool, many questions are asked, both by children and by pedagogues. By focusing on questions from an interactional perspective, this study aims to shed light on questioning in preschool and to spread an increased understanding of the question's various functions. LÄS MER

  2. 2. Why Children Turn Pictures : A multimodal interaction analysis of children performing the Picture Naming Game

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Patricia Lindblad; [2021]
    Nyckelord :movement; gestures; children; Picture Naming Game; interaction analysis; Ethnomethodological Conversation Analysis; EMCA;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to give a detailed account of gesture and movement phenomena observed in children. The analysis method is multimodal interaction analysis, otherwise known as Ethnomethodological Conversation Analysis (EMCA). LÄS MER

  3. 3. Intersecting Accounts of Marginalisation : Financial Troubles, Single-Motherhood and Ill Health Intersections in Institutional Interactions with the Swedish Social Insurance Agency

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emilie Rosman; [2018]
    Nyckelord :socio-economic marginalisation; ethno-intersectional approach; legitimacy work; Housing Allowance; Welfare System;

    Sammanfattning : Despite of a well-established welfare state in Sweden, socio-economic and residential segregation is increasing rapidly. This has for instance been related to the neo-liberalisation of the welfare state and housing system. LÄS MER

  4. 4. Under ordningsamma former : En samtalsanalytisk studie av hur lärare och elever konstruerar daglig ordning och agenda i klassrummet

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Lisa Kirwan; [2018]
    Nyckelord :pedagogy; observations; ethnomethodology; conversation analysis; classroom order; classroom agenda; disruptive behaviour; reproaches; pedagogik; observationer; etnometodologi; samtalsanalys; klassrumsordning; skolagenda; elevbeteende; tillsägelser;

    Sammanfattning : Att etablera och upprätthålla ordning i klassrummet är en komplex uppgift för lärare, särskilt för oerfarna lärare som ännu inte har etablerat egna framgångsrika metoder. Syftet med denna studie är att analysera hur lärare och elever konstruerar lokal ordning och agenda, genom empiriska observationer av daglig klassrumsinteraktion. LÄS MER

  5. 5. COOPERATIVE EMOTIONAL INTERACTION IN VIRTUAL COMPETITIVE GROUP ACTIVITY

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Josefine Olsson; Riikka Vahlroos; [2018]
    Nyckelord :emotion; emotion regulation; esports; team; Counter-Strike; TIES; EASI; emotioner; emotionell reglering; esport; team; Counter-Strike; TIES; EASI;

    Sammanfattning : This study examines emotional interaction within virtual competitive group activity. The participants are 5 Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) players who belong to the same team. The study is an observational study in a naturalistic setting that utilizes an inductive- deductive approach. LÄS MER