Sökning: "Ethos pathos logos"

Visar resultat 21 - 25 av 209 uppsatser innehållade orden Ethos pathos logos.

  1. 21. "Sverige, det pågår ett krig i Europa." : En retorisk textanalys av Magdalena Anderssons tal till nationen med anledning av Rysslands väpnade angrepp på Ukraina, och det försämrade politiska säkerhetsläget i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Louise Ekman; [2022]
    Nyckelord :War; rhetoric; crisis-rhetoric; speech; nation; crisis; Prime-minister; Krig; retorik; krisretorik; tal; nationen; kris; statsminister;

    Sammanfattning : This study analyses Magdalena Andersson´s speech "Tal till nationen" wich was broadcasted on March 1st, 2022, 8.01pm on SVT due to the Russian armed attack on Ukraine and the detoriorating political security situation in Sweden. LÄS MER

  2. 22. Trendigt med könsdiskriminerande reklam? : En kvalitativ innehållsanalys som studerar Reklamombudsmannens fällda beslut under 2021

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emma Blom; Matilda Svensson; [2022]
    Nyckelord :Gender; stereotypes; advertising; sexist; gender-discriminatory; Kön; stereotyper; reklam; sexistisk; könsdiskriminerande;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain comprehensive knowledge about gender-discriminatory practices within advertising used in Sweden. This research intends to convey this to the reader through completing the following objectives. Firstly, to showcase how advertisers portray both genders in sexist ways. LÄS MER

  3. 23. Betalda samarbeten utan visuella element

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elvira Larsson; Filippa Holst; [2022]
    Nyckelord :podcast; marknadsföring; retorik i medier; ethos; logos; pathos; stilfigurer; ambassadörskap; storytelling; social acceleration; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka hur betalda samarbeten på ljudbaserade nätverk, såsom podcasts, är kommunicerade ur ett retoriskt perspektiv. Då det idag är ett stort fokus på visuellt och skriftligt material publicerat på sociala medier i bild- eller videoformat, är målet med denna studie att skapa en bredare förståelse för enbart ljudbaserad kommunikation. LÄS MER

  4. 24. "Köp mig för att..." : En innehållsanalys av influencers argument för att kommunicera produktreklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Martina Sjöström; [2022]
    Nyckelord :Influencer; Instagram; genus; det dramaturgiska perspektivet; ethos; pathos; logos; argumentation;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka huruvida kommunikationsargumenten för reklam och annonsering av produkter skiljer sig åt beroende på om det är en manlig eller kvinnlig influencer. Vidare syftar studien till att analysera försäljningsargument i utvalda inlägg publicerade av influencers. LÄS MER

  5. 25. Kommunikation inom revisionsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Winoy; Joel Kvarnsjö; Johanna Hansson; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärke; emotionell och rationell kommunikation; Grant Thornton; Deloitte; revisionsbranschen; big four; semistrukturerad intervju; innehållsanalys; Linkedin.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Kommunikation inom revisionsbranschen Problemformulering: Revisionsbranschen kan antas vara en osynlig bransch när det kommer till att stärka varumärket genom kommunikation i sociala medier. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap för forskningsområdet om hur företag i revisionsbranschen använder sig av kommunikation i sociala medier. LÄS MER