Sökning: "Ethos"
Visar resultat 11 - 15 av 474 uppsatser innehållade ordet Ethos.
11. Att leda under krig i en digital tidsepok : en kvalitativ textanalys av Volodymyr Zelenskyjs självframställning på Instagram
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : B-uppsatsen är författad av Tilda Thorsson och Hanna Dalborg i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens titel är “Att leda under krig i en digital tidsepok”. I en tidsepok av digitala medier krävs ett nytt sorts ledarskap online. LÄS MER
12. The state of the state of education : An analysis of the development of Dutch educational discourse and its reflection of the formulation, reinforcement, and reproduction of meritocratic ideology
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This study uses critical discourse analysis to assess how the annual report of the Dutch education system, de staat van het onderwijs, formulates, reinforces, and reproduces meritocratic ideology. A comparison of the 2010/2011 and 2020/2021 editions highlights the development of the discourse and provides a strong foundation for critical analysis. LÄS MER
13. Culture and Transnationalism: Exploring the Effects of Perceived Cultural Difference on Business Operations Between Dutch and Japanese Professionals
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudierSammanfattning : The trend towards greater globalisation brings the matter of cultural identity to the foreground. Transnational corporations or business networks are culturally diverse places where cultural othering – simply put, the assumption that someone is fundamentally different from you based on the cultural identity projected on- or associated with them – can significantly impact operations across the hierarchy. LÄS MER
14. Hur hanterar en influencer en kris? : - En retorisk analys av Marqaux Dietz kriskommunikation kring skandalen ”Den medvetslösa och blodiga mannen framför dörren”.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Bakgrund och syfte: Sociala mediers framväxt har lett till uppkomsten av en ny yrkesgrupp kallad influencer. Detta yrke innebär en betydande uppmärksamhet och ett visst ansvar gentemot både sin publik och samhället. LÄS MER
15. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER