Sökning: "Etiska attribut"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Etiska attribut.

  1. 1. Compassion fatigue : En begreppsanalys inriktad på hälso- och sjukvårdspersonal inom palliativ vård

    Magister-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Christin Vikström; Sahar Jalileh Vand; [2023]
    Nyckelord :Compassion Fatigue; Begreppsanalys; Palliativ vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Compassion fatigue har beskrivits som ett tillstånd som främst drabbar hälso- och sjukvårdspersonal som kontinuerligt exponeras för andras lidande. Arbete inom den palliativa vården kan medföra arbetsrelaterad stress kopplad till olika faktorer såsom bristande kompetens, patienter som hastigt försämras i sitt hälsotillstånd samt organisatoriska faktorer såsom arbetsmiljö. LÄS MER

  2. 2. Compassion Fatigue : en begreppsanalys inriktad på hälso- och sjukvårdspersonal inom palliativ vård

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Christin Vikström; Sahar Jalileh Vand; [2023]
    Nyckelord :Compassion Fatigue; Begreppsanalys; Palliativ vård;

    Sammanfattning : Compassion fatigue har beskrivits som ett tillstånd som främst drabbar hälso- och sjukvårdspersonal som kontinuerligt exponeras för andras lidande. Arbete inom den palliativa vården kan medföra arbetsrelaterad stress kopplad till olika faktorer såsom bristande kompetens, patienter som hastigt försämras i sitt hälsotillstånd samt organisatoriska faktorer såsom arbetsmiljö. LÄS MER

  3. 3. Mörk turism - digital marknadsföring, upplevelser och etiska aspekter : En fallstudie om Katakomberna i Paris & Benkyrkan i Prag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Therése Rosenhall; Angelica Lindh; [2022]
    Nyckelord :Nischturism; mörk turism; digital marknadsföring; besökares upplevelser; etik;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en förståelse för de etiska aspekterna gällande digital marknadsföring och besökares framskrivna upplevelser av mörk turism. För att kunna besvara studiens frågeställningar, har en fallstudie gjorts med två fall: Katakomberna i Paris och Benkyrkan i Prag. LÄS MER

  4. 4. Hållbara produktegenskapers påverkan på köpintentionen hos konsumenter : i den svenska fast fashion-industrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Haglund; Matilda Ullbrandt; Emma Jonasson; [2021]
    Nyckelord :Fast fashion; Textile industry; Purchase intention; Sustainable attributes; Sustainability attributes; Sustainability; Environmental attributes; Ethical attributes; Regression analysis; Fast fashion; Textilindustrin; Köpintention; Hållbara attribut; Hållbarhetsattribut; Hållbarhet; Miljömässiga attribut; Etiska attribut; Regressionsanalys;

    Sammanfattning : Textilindustrin en av nutidens smutsigaste industrier och inte minst fast fashion-industrin haren väldigt stor negativ påverkan på miljön. Trots det framhäver marknadsföringen hos många av de största fast fashion-företagen idag hållbara produkter. LÄS MER

  5. 5. Att ta ett felsteg i sportens värld : En komparativ studie om hur atleters personliga varumärken påverkas av etiska, respektive lagliga överträdelser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Tanja Björklund; Johanna Michaelsson; [2020]
    Nyckelord :Personal brands; athlete transgressions; severity of the transgression; brand image; purchase intention; image repair; Therese Johaug; Tiger Woods; Personliga varumärken; atleters överträdelser; överträdelsens svårighetsgrad; varumärkesimage; köpintentioner; varumärkesreparering; Therese Johaug; Tiger Woods;

    Sammanfattning : För professionella atleter har det blivit allt viktigare med starka, personliga varumärken. Det är av stor vikt för personliga varumärken att associeras med positiva och attraktiva attribut då detta influerar konsumenter i deras val av konsumtion. LÄS MER