Sökning: "Eton"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Eton.
1. Rebranding med företagsarvet i beaktning : en balansgång mellan tradition och innovation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I den allt mer föränderliga modeindustrin blir det vanligare att företag väljer att rebranda sig för att upprätthålla relevans på marknaden. Rebranding kan innebära allt från subtila visuella förändringar till mer omfattande processer som att ändra en hel företagsstrategi. LÄS MER
2. Den sömlösa köpupplevelsen : En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Författare: Emma Sprigg och Sofia Reinhold Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Den sömlösa köpupplevelsen – En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv Bakgrund och problem: Handeln har under de senare åren haft en snabb och stark utvecklingskurva. Utvecklingen har skapat en ny digital era som resulterat i nya köpbeteenden hos kunden samt fler möjliga kanaler för kunden att genomföra sina köp i. LÄS MER
3. Factors to consider when adapting to M-commerce : From a design perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Mobile commerce through smart phones as an extension of the traditional electronic commerce is becoming widely implemented together with the IT development and increased usage of smart phones. The thesis is limited to the design factors to consider when adapting to m-commerce for the apparel industry, since this industry has a long experience in online and mail order business. LÄS MER
4. Balancing branding and sales - The content strategist dilemma
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This research strives to examine the impact of online brand communication on the content strategy of a premium brand in the context of ETON e-commerce store. The secondary purpose of the study provides the insight as to why brand message affects brand content strategy through various communication modes. LÄS MER
5. En internationell aktör från start – En studie om hur svenska e-handlare påverkar de internationella kunderna till köp
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur svenska e-handlare bygger strategier för att nå den internationella kunden. Författarna finner ämnet viktigt att studera då det är brist på empiriskt forskning kring huruvida e-handlare integrerar strategier för kundbevarandet i deras affärsstrategi. LÄS MER