Sökning: "Ett företags marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 382 uppsatser innehållade orden Ett företags marknadsföring.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER

  2. 2. Hur stavar man bunkring med fyra P? : En kvalitativ studie om hur livsmedelsbutiker hanterat kunders bunkringsbeteende under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Jonsson; Julia Sahlstrand; [2023]
    Nyckelord :Kriser; Covid-19; bunkring; produkt; påverkan; plats; personal; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : I samband med kriser är det vanligt förekommande att konsumenter uppvisar ett bunkringsbeteende, där de i förberedande syfte köper stora mängder produkter. Syftet med denna studie är att undersöka hur livsmedelsföretags marknadsföringsstrategi påverkats av bunkringsbeteendet som uppstod vid Covid-19-pandemins inträde. LÄS MER

  3. 3. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Viktor Gullbo; Jacob Person; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Brand identity; Consumer; Corporate Social Responsibility; Varumärkesidentitet; Konsument;

    Sammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER

  4. 4. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  5. 5. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellinor Hansson; Lisa Tägtström; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; CRM; artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER