Sökning: "Europa universalis"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Europa universalis.

  1. 1. Spel som läromedel : En historiedidaktisk undersökning om historiebaserade datorspel på högstadiet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Filip Andersson Leman; [2023]
    Nyckelord :History didactics; History-based games; Europa Universalis IV; Use of history; Respondent survey; Historiedidaktik; Historiebaserade spel; Europa Universalis IV; Historiebruk; Respondentundersökning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the popular computer game Europa Universalis IV and how the use of history looks inside the game and its potential use during lessons.There is also a second purpose to this study and it is to shine some light on how students between the ages of thirteen and fifteen think about history-based videogames and their use in a classroom situation. LÄS MER

  2. 2. Imperialism i Europa Universalis IV och Civilization V

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Fredrik Rahmberg; Felix Sandegren; [2023]
    Nyckelord :Imperialism; Civilization; Europa Universalis; Historical game-studies;

    Sammanfattning : Historiska strategispel som Europa Universalis IV och Civilization V försöker på olika sätt representera historia samtidigt som de försöker skapa engagerande spel. I följande studie jämförs historierepresentationen med fokus på spelmekaniker som representerar imperialism. LÄS MER

  3. 3. Brand negotiations in Video Game Communities - An exploratory study analysing community-made discourses in video game brands and how they shape the brand image

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Christian Möller; [2020-06-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Video games are engaging products with large followings engaging in their brands. Despite this, video game value has proven hard to research and the area is understudied (Boyle et al., 2012). LÄS MER

  4. 4. Populärhistoria och historiemedvetande genom historiska datorspel E-n undersökning av lärandepotential kopplat till historiemedvetande i datorspelet Europa Universalis IV

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Andreas Wendelsson; [2019]
    Nyckelord :Historical Consciousness; Use of History; Life-long Learning; Europa Universalis IV; Games; The Swedish Empire; Popular History;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines the PC-game Europa Universalis IV and its potential as a learning tool to develop players historical consciousness. The thesis also researches and compares Europa Universalis IV:s historical content and use of history to what is characteristic of popular history. LÄS MER

  5. 5. Simultaneous coalition formation and task assignment in a real-time strategy game

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Artificiell intelligens och integrerade datorsystem

    Författare :Fredrik Präntare; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis we present an algorithm that is designed to improve the collaborative capabilities of agents that operate in real-time multi-agent systems. Furthermore, we study the coalition formation and task assignment problems in the context of real-time strategy games. LÄS MER