Sökning: "Eva Bill"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Eva Bill.

  1. 1. Actio, pronuntiatio, starkt etos och pistis : en studie av Martin Luther King, John F Kennedy och Bill Clinton

    Magister-uppsats, Institutionen för svenska, retorik och journalistik

    Författare :Eva Kihlström; [2006]
    Nyckelord :Actio; pronuntiatio; ethos; pistis; charisma; charismatic behaviors; body language; nonverbal expressions; para- and extralinguistic; personal magnetism; subconscious infliction; actio; pronuntiatio; etos; pistis; karisma; karismatiska beteenden; kroppsspråk; ickeverbal kommunikation; para- och extralingvistisk; personlig utstrålning;

    Sammanfattning : How a speaker can use their posture, gesture, facial expression and voice to create a strong ethos, pistis and sense of trustworthiness is, in this paper, associated with charisma (the power of leadership or authority). Verbal and nonverbal expressions from three particular speeches by Martin Luther King, John F Kennedy and Bill Clinton have been analyzed in depth. LÄS MER

  2. 2. Bortom en död idé́ : om behovet att definiera och omdefiniera

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Eva Hedlin; [2006]
    Nyckelord :konstnärlig utveckling; kreativitet; det odefinierade;

    Sammanfattning : Vilken funktion fyller det odefinierade i skapande- och förståelseprocesser? Syftet med den teoretiska undersökningen är att försöka förstå hur normöverträdelse och kunskapssökande utifrån det odefinierade kan bidra till personlig och konstnärlig utveckling. Studien syftar också till att synliggöra skapande- och förståelseprocesser som kan utnyttjas i skolan för att stärka motivation. LÄS MER

  3. 3. Annonsering utanpå tunnelbanevagnar : en studie om effektiviteten i pilotprojektet, Stockholm våren 2005

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Eva Larsson; Anna Karin Kinch; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; annonsering; effekt; positionering; differentiering; kön; ålder; marknadsföring; attityd; tunnelbana;

    Sammanfattning : This thesis explores the effect of using a new media in the marketing mix. SL, in cooperation with Clear Channel, has covered the outside of an entire carriage, 46,5 meters long, in an underground train with an advertisement for a company. This new form of advertising has taken place in the Stockholm Underground system during spring 2005. LÄS MER