Sökning: "Eva Blomquist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Eva Blomquist.

  1. 1. Metaforer som meningsbärare i psykodynamisk psykoterapi. En kvalitativ studie.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Eva Blomquist; [2018]
    Nyckelord :Metafor; meningsbärare; allians; mentalisering; anknytning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Metaforer är ett viktigt inslag i det psykoterapeutiska samtalet och en språklig och mellanmänsklig egenhet som är av stor betydelse för det psykoterapeutiska arbetet. Syftet med denna studie är att undersöka hur psykoterapeuter förstår och använder metaforer som ett verktyg i sitt dagliga arbete. LÄS MER

  2. 2. Ett företags CSR engagemang : Hur påverkar en verkställande direktörs personliga egenskaper och engagemang ett företags CSR engagemang?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Eva Kjellberg; Trude Blomquist; [2015]
    Nyckelord :CEO commitment; CSR commitment; CSR; Corporate Social Responsibility; stakeholder theory; legitimacy theory; institutional theory; agency theory; stewardship theory; vd engagemang; CSR engagemang; CSR; Corporate Social Responsibility; intressentteori; legitimitetsteori; institutionell teori; agentteori; stewardshipteori;

    Sammanfattning : Inledning: CSR är ett ämne som det forskats mycket kring. Företrädesvis har forskningen varit inriktad på att undersöka företags CSR i förhållande till finansiell prestation men tidigare forskning gällande kombinationen verkställande direktörs personliga egenskaper och verkställande direktörs engagemang i CSR i förhållande till ett företags CSR engagemang är sällsynt. LÄS MER

  3. 3. Perspektiv på utvidgning av idrottsstjärnor som varumärken : - vem kan göra vad?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Eva Blomquist; Lena Knutsson; [2006]
    Nyckelord :Associationer; sports marketing; Varumärken;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte Att öka kunskapen kring utvidgning av idrottsstjärnors personliga varumärken med fokus på val av utvidgningsobjekt • genom att dels med varumärkesutvidgningslitteratur som utgångspunkt studera hur rådgivare inom det här fältet arbetar, • genom att dels studera konsumenters associationer till idrottsstjärnor och deras varumärkesutvidgningsmöjligheter, • genom att dels jämföra konsumenternas associationer med rådgivarnas rekommendationer, • samt utifrån etablerad varumärkesutvidgningslitteratur, rådgivares rekommendationer och konsumenters associationer, presentera ett möjligt tillvägagångssätt för idrottsstjärnors varumärkesutvidgningar. Metod Efter studier av varumärkesutvidgningsteorier och det faktum att uppsatsen har ett explorativt syfte, valdes en kvalitativ metod till studien. LÄS MER