Sökning: "Eva Hofmann"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Eva Hofmann.

  1. 1. Att effekmäta eller inte effektmäta reklam - En dragkamp mellan förnuft och känsla?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eva Hofmann; Johan Almer; Ylva Isaksson; [2003]
    Nyckelord :marknadskommunikation; effektmätningar; förtester; eftertester; reklamtester; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Utgångspunkten för denna uppsats är en undersökning utförd av Annonsörföreningen i samarbete med MarketWatch, där det framkommer att cirka 40 miljarder SEK av de i runda tal 45 miljarder SEK som årligen spenderas på reklam i Sverige spenderas utan att annonsörer riktigt vet vad de får för sina pengar. Problem: Hur kommer det sig att effektmätning av reklam och en policy därför, förekommer i så begränsad utsträckning? Om ett företag skall satsa ekonomiska resurser på reklam bör det finnas bevis för att kampanjen resulterar i någon form av vinst. LÄS MER

  2. 2. Fostran ur ett ledarperspektiv: en studie av sex ledare och deras upplevelser av ledarskapet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Caroline Herslow; Eva Hofmann; [2001]
    Nyckelord :Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Många undersökningar på området ledarskap, som vi har tagit del av, är gjorda ur ett medarbetarperspektiv, men vi är intresserade av att undersöka hur ledarna själva ser på sin situation och vilka värderingar de vill förmedla och hur de gör detta. Ledarskap handlar delvis om att implementera normer och värderingar, d v s fostra medarbetarna Syfte: Syftet med uppsatsen är att analysera ledares upplevelser av det egna ledarskapet och de signaler som de vill sända ut i organisationen via värderingar, vad gäller medarbetar- och förändringsområden. LÄS MER