Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Melodifestivalens bidrag till den samhälleligaromantiska fantasin : En kritisk diskursanalys av hur relationer framställs i en av Sveriges störstamedieproduktionerKandidatuppsats
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In a fragmented media landscape, the Melody Festival (Melodifestivalen) is one of the few Swedish media productions that still gathers audiences for ritual media consumption. Despite its position as one of the largest media institutions in Swedish society, research regarding the event is limited and this bachelor study aims to counteract this. LÄS MER
2. “Kul, hur många kan man matcha med på Tinder?”
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie belyser kärleken och partnerskapets karaktär i vår samtid. Tidigare forskning visar att övergången till ett mer digitaliserat dejtingliv har bidragit till en marknadisering av dejtingarenan, genomsyrad av konsumtionslogik. LÄS MER
3. Den unge romantikerns lidanden : om dejtingfenomenet "icks" och kärleksrelationer i (den digitala) moderniteten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Följande uppsats har titeln “Den unge Romantikerns lidanden” och är ett examensarbete i ämnet Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet. Uppsatsen är skriven av Vera Stiglund och utforskar dejtingfenomenet icks. LÄS MER
4. Att konsumera lycka : En kvalitativ intervjustudie om känslor, konsumtion och medieteknologier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : I dagens digitala medielandskap har konsumenter större tillgänglighet till konsumtion av mode, på både gott och ont. Relationen mellan känslor och konsumtion av mode är i en ständig rörelse, där känslorna förändras genom processen. LÄS MER
5. Konsumerar vi kärleksförbindelser som vi konsumerar trendvaror? : En kvalitativ studie om relationen mellan individers konsumtionsbeteende och huruvida de väljer att upprätthålla eller avsluta kärleksförbindelser.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : I ett föränderligt samhälle där traditionella strukturer övergått till moderna har såväl samhället som dess invånare reformerats. Sociala relationer har blivit lika reflexiva som samhället de verkar i och växlar i en takt som gör dess innehåll likgiltigt och vidare utbytbart. LÄS MER