Sökning: "Eva Jan"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Eva Jan.

  1. 6. Begränsning av inomobligatoriskt skadestånd : Adekvansläran, direkta och indirekta skador samt förutsebarhetsformeln - tre sidor av samma mynt?

    Master-uppsats, IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Eva Johansson; [2012]
    Nyckelord :Inomobligatoriskt skadestånd; skadeståndsbegränsning; adekvansläran; direkt förlust; indirekt förlust; artikel 74 CISG;

    Sammanfattning : Principen om fullt skadestånd utgör utgångspunkten vad gäller beräkning av skadestånd som uppkommer med anledning av kontraktsbrott. Ett skadestånds omfattning begränsas dock på olika sätt genom olika skadeståndsbegränsande metoder. LÄS MER

  2. 7. Det är vi som är Piratpartiet : - ett system för kollektiv handling

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Jan-Olof Ruuska; [2010]
    Nyckelord :piratpartiet; melucci; informationsåldern; sociala rörelser; kollektivt handlande; kollektiv identitet; system för handling;

    Sammanfattning : Titel: Det är vi som är Piratpartiet – ett system för kollektiv handling Författare: Jan-Olof Ruuska Handledare: Eva Schmitz Examinator: Lars-Olof Hilding Utbildningssäte: Högskolan i Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle Kurs: Sociologi C, 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp År: 2010 Syfte: Att beskriva och förstå Piratpartiet utifrån Alberto Meluccis teorier om kollektivt handlande. Teori: Alberto Meluccis teori om kollektivt handlande Metod: Kvalitativ metod, teorinära förhållningssätt, fallstudiedesign Resultat: Piratpartiet beskrivs och förstås i uppsatsen utifrån Meluccis teorier om kollektivt handlande. LÄS MER

  3. 8. Kommunikativ kommun : En studie av Bollnäs kommuns förvirring kring införandet av resultatenheter.

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Li Strid; [2009]
    Nyckelord :Managing of result responsibility; communication; politics; decisions; municipal; Jan Lahenkorva; Olle Nilsson- Sträng; Leopold Stoltz; Maj- Britt Karlsson; Eva Eklund; Resultatenheter; kommunikation; politik; beslut; kommun; Bollnäs.;

    Sammanfattning : Aim: To investigate the observed issues about the economy units’ importation in the municipal of Bollnäs, Sweden, and study the internal communication according to this matter.  Method: This paper is written as a process where the information flow has been decided by the information held in the interviews. LÄS MER

  4. 9. Utomhuspedagogik Kan man genom aktionsforskning förändra pedagogers förhållningssätt till utomhuspedagogik

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Nina Altnäs; Jeanette Nilsson; [2007]
    Nyckelord :utomhuspedagogik; aktionsforskning; Pedagogers förhållningssätt;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om man genom aktionsforskning kunde förändra och utveckla tre pedagogers förhållningssätt och få dem att börja arbeta med utomhuspedagogik. Arbetets art Examensarbete inom Lärarutbildningen 140 p Antal sidor35+9 TitelUtomhuspedagogik – Kan man genom aktionsforskning förändra pedagogers förhållningssätt till utomhuspedagogik? Författare Nina Altnäs och Jeanette Nilsson HandledarePernilla Nilsson och Jan-Olof Johansson ExaminatorAnders Nelson och Eva Twetman Syfte Syftet med studien var att undersöka om man genom aktionsforskning kunde förändra och utveckla tre pedagogers förhållningssätt och få dem att börja arbeta med utomhuspedagogik. LÄS MER

  5. 10. Konsult - Klient relationer i kunskapsföretag: En fallstudie på Deloitte & Touche

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eva Ross; Maria Axelsson; Jan Ivandi; Isabel Ballin; [2003]
    Nyckelord :konsult; klient; kunskapsföretag; interaktion; relation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka ett antal nyckelbegrepp och betydelsen av dessa i interaktionen mellan konsult och klient. Nyckelbegreppen är förtroende, osäkerhet respektive säkerhet, roller och prioriteringar i relationen mellan konsult och klient. LÄS MER