Sökning: "Eva Karlsson"
Visar resultat 21 - 25 av 70 uppsatser innehållade orden Eva Karlsson.
21. Den goda sjukhusmåltiden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
22. The potential for centralized photovoltaicsystems in Sweden
Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och industriell dynamikSammanfattning : Considering the long term target set by the Swedish government of having an energy system basedexclusively on renewable sources, the potential for different renewable sources need to beinvestigated. When analyzing the sources used for electricity production in Sweden today, solarPV represents a very small share. LÄS MER
23. Böcker som en del av ett förbrukningsmaterial : Förutsättningar för de yngsta barnens litteracitet i förskolan
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : From the point of departure of a literacy perspective the aim of this study is to, examine how preschool teachers form and stage a learning environment that facilitates the language development of preschool children. The focus of our study is to explore how preschool teachers stress the importance of the learning environment when it comes to furthering language development and to examine the literacy events staged by preschool teachers. LÄS MER
24. Engagerad? Absolut! : Elevers uppfattning av formativ bedömning i de naturvetenskapliga ämnena
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Formativ bedömning har identifierats som en nyckel-strategi i lärande och undervisning, men lite har forskats på hur formativ bedömning är förstådd av elever. Syftet med den här studien är att skapa en insyn i högstadieelevers uppfattningar och erfarenheter av olika aspekter av formativ bedömning i de naturvetenskapliga ämnena. LÄS MER
25. Förskollärare i offentlighetens ljus
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares gränsdragning mellan det professionella och det privata i mötet med vårdnadshavarna och hur denna gräns kan komma att påverkas vid användandet av sociala medier. Detta görs utifrån följande tre frågeställningar; Var drar förskollärare gränsen mellan sin roll som professionsutövare och sin roll som privatperson? Hur drar förskollärare gränsen mellan det professionella och det privata i mötet med vårdnadshavare? och Hur förhåller sig förskollärare till den nya formen av offentlighet som sociala medier utgör? I genomförandet av studien används kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer med fem legitimerade förskollärare. LÄS MER