Sökning: "Eva Zoné"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Eva Zoné.

  1. 1. Musikdidaktik i förskolan & förskoleklass : En kvalitativ studie om hur musikämnet kan leda till barnens deltagande, lärande och språkutveckling i förskola och förskoleklass

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Parman Gitijah; Eva Karanta; [2022]
    Nyckelord :music; didactics; participation; learning; language development; competence; goal; tool.; Musik; didaktik; deltagande; lärande; språkutveckling; kompetens; mål; verktyg medel.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study the value of music in children’s lives and to find out if music activities/lessons can affect children’s learning and development in preschool and preschool class. We want to delve deeper into the definition of music based on different perspectives. LÄS MER

  2. 2. Performance of reinforced concrete bridges strengthened with Carbon Fiber Reinforced Polymers : Case study: Essinge Bridge over Pampaslänken

    Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnad; KTH/Jord- och bergmekanik

    Författare :Zeinab Mirzahassanagha; Eva Malo; [2021]
    Nyckelord :CFRP; External Strengthening Method; RC Bridges; Curved Substrate; Finite Element Modelling; Kolfiberväv; Extern Förstärkningsmetod; Betongarmerade broar; Konkav yta; Finita Elementa Modellering;

    Sammanfattning : This master thesis deals with the performance of existing reinforced concrete bridges strengthened with externally bonded carbon fibre reinforced polymers (CFRP). One of the main aims of this work is to understand the functionality of such an external strengthening method applied to a concave surface in a heavy concrete structure such as a bridge. LÄS MER

  3. 3. Vid behov och i mån av plats En studie av dokumentation av extra anpassningar

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Eva Andersson; Helen Pettersson; [2020-01-16]
    Nyckelord :Extra anpassningar; behovsbeskrivning; dokumentation; uppföljning; stödinsatser;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate documentation of extra adjustments1 and how the implemented strategies correspond with the curriculum. The study is based on the following enquiries; •To what extent do the extra adjustments plans represent identified studentconcerns? •What support is found in the extra adjustments plans and how is it related to theschool’s obligations in academic and behavioural interventions? •In what way do the schools describe the monitoring and assessment of the extra adjustments plans? Theory: The study draws on the sociocultural perspectives on learning and development with the zone of proximal development in focus. LÄS MER

  4. 4. Nyanlända elevers litteracitet i gymnasiesärskolan : Några lärares beskrivningar av sina villkor för att utveckla nyanlända elevers litteracitet på nationellt program i gymnasiesärskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Lovisa Jensen; Eva Nygård; [2020]
    Nyckelord :Intellectual disability; newly arrived students; literacy; mother tongue; Swedish as a second language; mapping; the national program; the special needs upper secondary school; Intellektuell funktionsnedsättning; nyanlända elever; litteracitet; modersmål; svenska som andraspråk; kartläggning; nationellt program; gymnasiesärskolan;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra hur några lärare som undervisar i svenska/svenska som andraspråk beskriver sina villkor i arbetet med att utveckla nyanlända elevers litteracitet på nationellt program i gymnasiesärskolan. Utifrån syftet formulerades två frågeställningar: Vilka verktyg, metoder, material och strategier använder sig lärarna av för att utveckla nyanlända elevers litteracitet i gymnasiesärskolan? och Hur beskriver lärare som undervisar i svenska/svenska som andraspråk i gymnasiesärskolan sina möjligheter att utveckla nyanlända elevers litteracitet? En kvalitativ ansats användes där halvstrukturerade intervjuer genomfördes med tio lärare i gymnasiesärskolan. LÄS MER

  5. 5. Konstnär, estet, nyskapare : En kvantitativ och kvalitativ analys av Karin Bergöö Larssons broderier och vävnader på Carl Larssongården i Sundborn

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Textilvetenskap

    Författare :Eva Sundström; [2019]
    Nyckelord :Karin Bergöö Larsson; textilvetenskap; broderi; vävnader; konstnär; estet; modernism; nyskapare; Sundborn; Lilla Hyttnäs; Carl Larssongården;

    Sammanfattning : Many authors and scholars since the late 60th and onwards have highlighted the textiles of Karin Bergöö Larsson as extremely modernistic and innovative for the time but few facts have been delivered to support this observation in terms of details of patterns and motives. Is it possible to identify and describe what has been declared as modernistic? What does Karin’s preferences for material, technique, pattern and motives tell us about her values and attitudes towards textile as applied art and as art?       The collection of Karin’s original textiles at the Carl Larssongården, including a total of 151 objects, is investigated statistically regarding materials, techniques and colors. LÄS MER