Sökning: "Eva-Lena Lärare"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Eva-Lena Lärare.

  1. 1. Formativ bedömning- ett pedagogiskt verktyg för att utveckla matematikundervisning i årskurs 4–6 ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Farida El Bakraoui; Eva-Lena Sundström; [2022-07-05]
    Nyckelord :Formativ bedömning; formativ bedömningsinformation; matematikundervisning; mellanstadielärare; anpassningar; utveckling av undervisning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur lärare på mellanstadiet arbetar med informationen från formativ bedömning i matematikämnet. Vi vill undersöka hur lärare samlar in information för elevers lärande samt hur dess information används för att utforma undervisningen, så att elevens kunskaper i matematik utvecklas. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning- ett pedagogiskt verktyg för att utveckla matematikundervisning i årskurs 4–6 ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Farida El Bakraoui; Eva-Lena Sundström; [2022-06-22]
    Nyckelord :Formativ bedömning; formativ bedömningsinformation; matematikundervisning; mellanstadielärare; anpassningar; utveckling av undervisning; sociokulturellt perspektiv.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur lärare på mellanstadiet arbetar med informationen från formativ bedömning i matematikämnet. Vi vill undersöka hur lärare samlar in information för elevers lärande samt hur dess information används för att utforma undervisningen, så att elevens kunskaper i matematik utvecklas. LÄS MER

  3. 3. Hur lärare ser på sin yrkesutveckling : En intervju och enkätstudie

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Eva-Lena Lindblom; [2019]
    Nyckelord :Lärares yrkesutveckling; Lärares lärande; Professionsutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att öka kunskapen om hur lärare uppfattar sin yrkesutveckling. Utifrån det finns också en önskan att dra lärdomar om hur organiserad kompetensutveckling bättre kan möta lärares behov. Studien bygger på semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Multimodala texter i slöjden : - En studie om hur kriterier i slöjden kan stärkas och göras mer relevanta med hjälp av multimodala designprocesser och digitala verktyg.

    Magister-uppsats, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Eva-Lena Forslind; [2018]
    Nyckelord :multimodalitet; didaktisk design; visuell kommunikation; digitala uttryckssätt; skola; slöjd; designprocessen;

    Sammanfattning : Sedan ett tiotal år har kommunikationen runt omkring oss expanderat och förändrat karaktär. Vi möter och använder oss av fler digitala uttrycksformer både i privata, sociala sammanhang och som verktyg i skolarbetet och på jobbet. LÄS MER

  5. 5. Ämnesintegrera för en hållbar utveckling : En kvantitativ studie om hem-och konsumentkunskapslärares erfarenheter av ämnesintegrerad undervisning och syn på hållbar utveckling

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Eva-Lena Wallace; [2017]
    Nyckelord :Integrated curriculum; sustainable development; quantitative study; frame factors; increased goal completion and job satisfaction; Ämnesintegrerad undervisning; hållbar utveckling; enkätstudie; ramfaktorer; ökad måluppfyllelse och arbetsglädje;

    Sammanfattning : Bakgrund Undervisningen i skolan möjliggörs bland annat av de ramfaktorer som finns. Här lyfts speciellt ämnets tilldelade timmar i timplanen, läroplanens centrala innehåll och kunskapskrav samt dess övergripande fostringssträvan att få kommande generationer att anamma hållbar utveckling. LÄS MER