Sökning: "Evelina Blomquist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Evelina Blomquist.

  1. 1. ”Vi tar det som det kommer” : En hermeneutisk studie om ungdomars syn på astrologi och spiritualitet i förhållande till coronapandemin och andra kriser

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Filippa Eklund; Evelina Malm Blomquist; [2022]
    Nyckelord :astrologi; ungdomar; covid-19; senmodernitet; ontologisk trygghet; ångest; självidentitet; meningsskapande coping; hermeneutik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker ungdomars upplevelse av astrologi och annan spiritualitet i dagens senmoderna samhälle. Syftet har varit att komma åt ungdomarnas livsvärldar och undersöka på djupet hur de upplever astrologi och om det används för att hantera svåra livskriser, där fokuset främst har legat på covid-19-pandemin. LÄS MER

  2. 2. The prevalence of dental caries and fluorosis among 5-7 year old children in Ga-Rankuwa, South Africa : A descriptive study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ. Oral hälsa

    Författare :Emma Källner; Evelina Blomquist; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Why Pay When You Can Get It For Free? A quantitative study of the competition on the web-based music market in Sweden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erika Fredriksson; Louise Klintner; Evelina Wennerberg; [2014]
    Nyckelord :Strategic Management; Web-based music services; Buyer switching costs; Sampling; Willingness to pay; Versioning; Bundling; Consumer surplus; Network effects; Business and Economics;

    Sammanfattning : SVENSK SAMMANFATTNING Titel: Why Pay When You Can Get It For Free? A quantitative study of the web-based music industry Seminariedatum: 4 juni 2014 Kurs: FEKH19 Kandidatkurs i Strategic Management, 15 Hp Författare: Erika Fredriksson, Louise Klintner, Evelina Wennerberg Handledare: Christine Blomquist Nyckelord: Web-based music services, Buyer switching costs, Sampling, Willingness to pay, Versioning, Bundling, Consumer surplus, Network effects Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka konkurrensen på den webbaserade musikmarknaden i Sverige. Metod: Undersökningen består av en kvantitativ studie baserad på empirisk data som vi samlat in via enkäter online. LÄS MER