Sökning: "Evelina Liu"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Evelina Liu.
1. Att växa upp i en digital värld : En experimentell studie om skillnaden på inlärning från e-böcker jämfört med traditionella böcker hos tvååriga barn
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Användandet av digital media hos små barn har ökat drastiskt de senaste åren, däribland läsning av e-böcker. Tidigare forskningsfynd är tvetydiga gällande effekterna på inlärning från e-böcker. LÄS MER
2. Fysioterapeuters upplevelser och erfarenheter av att arbeta inom skolan : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för hälsa, medicin och vårdSammanfattning : .... LÄS MER
3. “To make it, you need someone to guide you.” : A qualitative study about Foreign-born Women’s experiences of establishingthemselves on the Swedish labor market.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Tema GenusSammanfattning : This thesis explores the experiences of foreign-born women entering the Swedish labor market. A lot of the existing research clusters foreign-born women as a homogeneous group, missing various factors that impact their ability to access the labor market. LÄS MER
4. Att leda förändring i snabbväxande företag : en studie om styrning och kritiska händelser
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: För nystartade företag är vägen till framgång sällan okomplicerad. Resan präglas ofta av motgångar, hinder och utmaningar, framför allt för företag som växer snabbt. Många har bildenav att företag som växer mycket och snabbt enbart är förenade med framgång och att tillväxt ärvad alla entreprenörer drömmer om. LÄS MER
5. Vad, när och varför läser pojkar : En kvalitativ intervjustudie om pojkars läsmotivation i årskurs 1 och 2
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa forskningsstudie är att bidra med kunskap om faktorer som påverkar motivationen för läsning hos pojkar i den tidiga läsundervisningen. Studien kan ses som ett bidrag till ökad förståelse om pojkars läsmotivation för lärare med intresse för pojkars läsning, dock med beaktan av studiens kontext för generalisering. LÄS MER