Sökning: "Evenemang Festival"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Evenemang Festival.

  1. 1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 2. Syns det inte finns det inte : En studie om hur retorik, stilistik och text och bild i samverkan kan användas för att informera om trygghetsåtgärder mot sexuella ofredanden inför ett evenemang

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Marielle Mokvist; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under 2016 och 2017 rapporterades det om en stor mängd anmälningar om sexuella ofredanden på musikfestivaler i Sverige. Därefter startades en mängd projekt som syftade till att öka säkerheten och tryggheten på festivaler. LÄS MER

  3. 3. Bakom bilden : En semiotisk bildanalys som analyserar hur Way Out West visuellt framställer kvinnliga och manliga artister i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Damlin; Nelly Franzén; Annie Frivold; [2020]
    Nyckelord :Representation; semiotics; social constructions; stereotypes; idealization; faceism; Representation; semiotik; sociala konstruktioner; stereotyper; idealization; faceism;

    Sammanfattning : Men and women have been represented in different ways in media for a long time. Images and visual documents are important tools for companies in marketing so that they can convey their messages in the most desirable and presentable way possible (Ekström, Ottosson & Parment 2017). LÄS MER

  4. 4. EN MILJÖVÄNLIG UPPLEVELSE : En studie om ekologisk hållbarhet, musikfestivaler och dess komplexitet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mia-Lina Jylhä; [2020]
    Nyckelord :kulturentreprenör; kulturentreprenörskap; musikfestival; musik; festival; hållbar; hållbarhet; hållbar utveckling; ekologisk hållbarhet; ekonomisk hållbarhet; upplevelseindustri; event; evenemang; arrangör; festivalarrangör; festivalbesökare; hållbarhetskommunikation; producent;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. ”vi kan fucking ta över världen typ” : En intervjustudie om upplevelsen av att delta i den separatistiska festivalen Statement Festival sommaren 2018

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskap

    Författare :Frida Sjödin; [2019]
    Nyckelord :Fenomenologi; separatism; kvinnofestivaler; liminalitet;

    Sammanfattning : I slutet av sommaren 2018 arrangerades den separatistiska festivalen Statement Festival i Göteborg. Målet var att skapa en trygg festivalupplevelse för kvinnor, icke-binära och transpersoner. LÄS MER