Sökning: "Evenemang Process"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden Evenemang Process.

  1. 1. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Klara Wennerholm; [2023]
    Nyckelord :marketing mix; sports; sports club; floorball; Storvreta IBK; marknadsföringsmixen; sport; idrottsklubb; innebandy; Storvreta IBK;

    Sammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER

  2. 2. Parc La Salvaora : a design proposal exploring the aesthetics of place-related curiosity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Oskar Persson; [2023]
    Nyckelord :Aesthetic Creation Theory; curiosity; care; Els Rajolars;

    Sammanfattning : Architects are constantly faced with having to make aesthetic decisions. Big decisions – like a project’s overall aesthetic character – or small, yet important decisions regarding individual details, without which the aesthetic entirety of the design would be compromised. LÄS MER

  3. 3. Kunskapsorientering : Vägval i kunskapsöverföring för evenemangsprojekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Cederwall; Oskar Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge transfer; knowledge; event project; projekt phases; sports events; Kunskapshantering; kunskapsöverföring; kunskap; evenemangsprojekt; projektfaser; idrottsevenemang;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore which methods are used for knowledge transfer between recurring event projects, in different physical locations. The study also examines the different roles the project organization and the permanent organization take in these processes. LÄS MER

  4. 4. PITEPULS : Så kan Piteå bli en attraktiv stad för musikstuderande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anna Franzén; [2022]
    Nyckelord :Music students; Piteå municipality; Human-Centered design; Social sustainability; Attractive city; Event website; Musikstuderande; Piteå kommun; Human-Centered design; Social hållbarhet; Attraktiv stad; Evenemangshemsida;

    Sammanfattning : Studentantalet på Luleå Tekniska Universitet I Piteå har gått från hela 900 till 300 de senaste ca 12 åren. En trend som både Piteå kommun och LTU vill motarbeta, samtidigt som Piteå kommun vill öka antalet inflyttande till platsen. LÄS MER

  5. 5. Klara, färdiga... vänta, vilka lärdomar fick vi med oss? : En kvalitativ studie med fokus på kunskapsöverföringen i svenska rallyts förflyttning från Värmland till Västerbotten

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Paulina Kron; [2022]
    Nyckelord :Event project; learning in projects; knowledge exchange; implicit and explicit experience; knowledge management; Evenemangsprojekt; lärande i projekt; kunskapsutbyte; implicit och explicit erfarenhet; kunskapshantering;

    Sammanfattning : Studien syftade till att undersöka huruvida en kunskapsöverföring av tidigare erfarenheter har applicerats på den nya destinationen inför det årliga svenska vinterrallyt. Evenemanget har arrangerats på samma destination i 55 år, vilket mynnade ut i en problemdiskussion som berörde hur implicita och explicita erfarenheter hanterats och förmedlats till den nya destinationen. LÄS MER