Sökning: "Event Tourism Strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Event Tourism Strategy.

  1. 1. Karlstad som evenemangsstad post-covid : En turismvetenskaplig studie om evenemangsaktörer i Karlstad och aktörernas utveckling innan, under och efter Covid-19 pandemin.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Linnea Fosselius; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; Innovation; Strategies; Events; Covid-19; Innovation in crisis; Post-Covid; Digitalization; Tourism; Krishantering; Innovation; Strategier; Evenemang; Covid-19; Innovation i kris; Post-Covid; Digitalisering; Turism;

    Sammanfattning : This study is about crisis management for Karlstad Municipality as an event city and how the city'sevent actors have survived before, during, and after the pandemic. To get a deeper understandingof the informants' strategy for survival through and after the crisis, 7 workers in event companieshave been interviewed. LÄS MER

  2. 2. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  3. 3. Event Industry during COVID-19 Pandemic in Sweden; Impact, Recovery and Future Trends

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Parisa Rouhi Khorasani; [2021]
    Nyckelord :Event industry; COVID-19 pandemic; Sweden; impact; virtual events; hybrid events; coping strategy; recovery.;

    Sammanfattning : Tourism industry is one of the hardest hits by the COVID-19 pandemic outbreak, Event industry as an important stakeholder of tourism has been fiercely damaged globally. In this study the impact of COVID-19 pandemic on the event industry businesses in Sweden, their methods of coping with this situation and the recovery plans will be evaluated. LÄS MER

  4. 4. En grönare Vårmarknad

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Matilda Hildingsson; [2019]
    Nyckelord :Toursim; sustainable development; Jamtlis; environmental certification; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The Swedish tourism sector is expanding. The turnover of 2017 ended on 317 billion SEK, which is an increase with 7,4 % from the year before (Tillväxtverket, 2018). Increased tourism and more events lead to a bigger impact on the environment while at the same time enhancement in tourism development. LÄS MER

  5. 5. Karlstad som evenemang- och affärsstad : En turismvetenskaplig studie om Karlstads förutsättningar och utmaningar för evenemang- och affärsturism, samt hur dem kan användas som strategi till utveckling och vilka effekter som kan identifieras.

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Amanda Hjert; William Nygren; [2018]
    Nyckelord :turism; evenemang; affärsturism; konferenser; Karlstad; B-uppsats; turismvetenskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER