Sökning: "Event marketing- en litteraturstudie"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Event marketing- en litteraturstudie.
1. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER
2. Vem vill bli militär? : - attrahera mera
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Försvarsmakten står idag inför en stor utmaning att täcka sitt personalbehov. I och med övergången från pliktbaserat till frivilligbaserat försvar, konkurrerar de om arbetskraften och det blir allt svårare att rekrytera nödvändig personal. LÄS MER
3. Event Marketing, a way to be seen, heard and connected : Six case studies of Event Marketing as a promotional tool
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problem statement: In what ways do companies work strategically with event marketing? To answer the problem statement, the following research questions help us gain the necessary understandings: What role does event marketing play in a company’s marketing mix? What are the deciding factors that make companies select certain events? What objectives do companies have with event marketing? How do companies evaluate their event marketing? Purpose: Through analyzing multiple case studies of event users and event organizers, this essay attempts to gain an understanding of how companies work strategically with event marketing as a promotional tool. Method: Primary data collection was compiled through a series of six interviews of both event users and event organizers. LÄS MER
4. ”Vi gör ju en stor satsning, det ska andas fotboll. Hela staden ska vara i gungning” - En studie om platsprofilering genom evenemang
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet är att identifiera, beskriva och analysera kritiska faktorer vid platsprofilering genom evenemang. Vi har i besvarandet av syftet utgått från en kvalitativ forskningsmetod som innefattat litteraturstudie av teorier kring profilering och platsmarknadsföring. Vidare har event marketing och organisationskultur studerats. LÄS MER
5. Konsten att bygga ett varumärke
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Konsten att bygga ett varumärke – vet experter bäst? Inlämningsdatum: 080519 Kurs: Kandidatuppsats 15 hp Författare: Pernilla Enqvist; 830720 Maria Lindroth; 850802 Handledare: Ulf Ågerup Problem: Hur har kommunikations- och eventbyråer arbetat med uppbyggnaden av företagets varumärke? Syfte: Vår uppsats syftar till att undersöka hur företag, kommunikations- och eventbyråer, som hjälper andra företag att bygga upp sina egna varumärken själva har hanterat sin egen varumärkesuppbyggande process. Genom varumärkesuppbyggande teorier ska vi undersöka om kommunikations- och eventbyråers arbetssätt kan härledas till dessa. LÄS MER