Sökning: "Event sponsoring"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Event sponsoring.

  1. 1. Sport event sponsorship: How to step up your game

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henriette Grønlund Christensen; Tessa Rauthe; Camille Buob; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; Event Sponsorship; Event Organization Sponsorship; Measuring sponsorship effectiveness; Brand awareness; Brand image; Brand Value; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study is to explore the phenomenon of event sponsorship and how it adds value to a brand. It aims to discuss various forms of sponsorship and outline how they differ from one another. The objective is to discover why a brand should choose to create an event instead of only sponsoring an existing event. LÄS MER

  2. 2. The relationship between sports marketing & consumers purchase intention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Viktor Nilsson; Sohrab Haidari; Amelia Seeholm; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date: 22/01/12 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Amelia Seeholm     Sohrab Haidari            Viktor Nilsson         (95/11/02)                (93/01/08)                   (96/02/26)   Title: The relationship between sports marketing and consumer purchase intention.  Supervisor: Noushan Memar Keywords: Sports Marketing, Strategic Alliances, Consumer Purchase Intent,  Marketing Funnel Research Question: What generates a positive attitude in the consumers towards brands at  sponsored events?  Purpose: Explore the sports marketing at sponsoring events and investigating whether the  result of strategic alliances such as sponsorship activities at events are leading the  consumer of the event into becoming consumers of the companies’ brands. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar : En studie avseende marknadsföring av ohälsosam Tv-reklam och sponsring under världsmästerskapet i fotboll år 2022 i Qatar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Oussema Kharrat; Walid Nur; [2022]
    Nyckelord :FIFA World Cup; Unhealthy TV Advertising; Time Span; Color and Design; Världsmästerskapet i Fotboll; Ohälsosam Tv-reklam; Tidsspann; Färg och Design;

    Sammanfattning : Despite the development of digitization, traditional marketing in the form of TV advertising and sponsorship has continued to appear as a marketing strategy for companies and organizations. This is because people spend a lot of time watching different programs, movies and sporting events on different TV channels, which gives this type of marketing a large reach. LÄS MER

  4. 4. Sponsorrelationens livscykel : Avgörande relationskomponenter för sponsorrelationer inom evenemang

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Arfs; Emelie Larm; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship Relationship; Event sponsoring; Life Cycle Model; Sponsorship Characteristics; Sponsorrelation; Evenemangssponsring; Livscykelmodell; Relationskomponenter;

    Sammanfattning : Med anledning av bristande forskning om sponsorrelationers utveckling, är studiens syfte att öka förståelsen för vilka relationskomponenter som är avgörande för sponsorrelationens olika livscykelfaser. Studien syftar specifikt till att undersöka evenemangssponsring. LÄS MER

  5. 5. Kan företag påvisa en positiv effekt av sin sponsring? : En explorativ studie om hur företag mäter effekten av sin sponsring samt hur sponsring påverkar deras varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jenny Ahlin; Klara Hällerfors; [2020]
    Nyckelord :Brand Equity; Effect measurement; Goal setting; Sponsorship; Sport; Trademark.; Brand Equity; Effektmätning; Idrott; Målsättning; Sponsring; Varumärke.;

    Sammanfattning : Att sponsra idrottsorganisationer är ett väletablerat och vanligt förekommande fenomen bland företag. Miljontals kronor pumpas in i olika idrottsorganisationer med syfte att förbättra företags anseende om deras verksamhet samt varumärke. LÄS MER