Sökning: "Eventmarknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade ordet Eventmarknadsföring.

  1. 11. TRAIL RUNNING GENOM CROSS-MEDIA: : En kvalitativ studie av cross-mediamarknadsföring för John Bauer Trail Run

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Sandra Sjöö; Anton Estlund; [2015]
    Nyckelord :Cross-media; trail running; eventmarknadsföring; marknadsföring; strategi; John Bauer Trail Run; små-N-studie;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to determine how to attract participants from all over Sweden to partake in the John Bauer Trail Run and increase the awareness of it employing a well planned cross-media strategy. To achieve this purpose a thorough study of litterature and research within the areas cross-media and marketing have been done. LÄS MER

  2. 12. Effektmätning inom eventbranschen : En plan för mätning av effekt och ROI inom eventbranschen

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sara Bergström; [2015]
    Nyckelord :Sponsring och event; Eventmarknadsföring; Effektmätning; Event-ROI; Mobila undersökningar; ROI;

    Sammanfattning : Det råder hård konkurrens inom eventbranschen, eventbyråerna måste ständigt förbättras för att vinna nya och behålla befintliga kunder. Inom eventmarknadsföring är syftet ofta att ändra attityder och känslor hos deltagarna och för att veta huruvida en ändring har skett behöver effekten mätas. LÄS MER

  3. 13. Event marketing : ett verktyg för att skapa starka kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Alsterberg; Sima Antar; Amely Riess; [2015]
    Nyckelord :event marketing; customer relations; customer loyalty; event design; communication marketing; marketing; event marketing; eventmarknadsföring; kundrelationer; kundlojalitet; upplevelserum; kommunikationsmarknadsföring; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur företag kan använda sig av event marketing som ett sätt att skapa nya och stärka befintliga kundrelationer. Metoden som användes för att undersöka dessa ämnen var en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER

  4. 14. Relationsskapande event - Inte alltid en dans på rosor

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Karin Lönroth; Sarah Åkerlind; [2010]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; event; marknadsföring; eventmarknadsföring; relationsskapande event;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa och förklara de brister som relationsmarknadsföring genom relationsskapande event kan innebära. Detta för att komplettera teorin och ge ökad förståelse. Teorin inleds med relationsmarknadsföring, dess bakgrund, nyckelbegrepp och motiv. LÄS MER

  5. 15. Affischen - Ett döende medium? : En kvalitativ studie av evenemangsaffischering

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Jimmy Gustavsson; David Lövgren; [2010]
    Nyckelord :Affisch; poster; eventmarknadsföring; Stockholm;

    Sammanfattning : As students of graphic design the craft of print is close to our hearts. One of the most essential mediums of the evolution of printing techniques is the poster. In a world where digital mediums are being utilized to a greater degree everyday, our love for the printed poster makes us wonder if the days of the poster are counted. LÄS MER