Sökning: "Eventmarknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade ordet Eventmarknadsföring.
11. TRAIL RUNNING GENOM CROSS-MEDIA: : En kvalitativ studie av cross-mediamarknadsföring för John Bauer Trail Run
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : The purpose of this study was to determine how to attract participants from all over Sweden to partake in the John Bauer Trail Run and increase the awareness of it employing a well planned cross-media strategy. To achieve this purpose a thorough study of litterature and research within the areas cross-media and marketing have been done. LÄS MER
12. Effektmätning inom eventbranschen : En plan för mätning av effekt och ROI inom eventbranschen
M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Det råder hård konkurrens inom eventbranschen, eventbyråerna måste ständigt förbättras för att vinna nya och behålla befintliga kunder. Inom eventmarknadsföring är syftet ofta att ändra attityder och känslor hos deltagarna och för att veta huruvida en ändring har skett behöver effekten mätas. LÄS MER
13. Event marketing : ett verktyg för att skapa starka kundrelationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera hur företag kan använda sig av event marketing som ett sätt att skapa nya och stärka befintliga kundrelationer. Metoden som användes för att undersöka dessa ämnen var en kvantitativ enkätundersökning. LÄS MER
14. Relationsskapande event - Inte alltid en dans på rosor
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Studiens syfte är att belysa och förklara de brister som relationsmarknadsföring genom relationsskapande event kan innebära. Detta för att komplettera teorin och ge ökad förståelse. Teorin inleds med relationsmarknadsföring, dess bakgrund, nyckelbegrepp och motiv. LÄS MER
15. Affischen - Ett döende medium? : En kvalitativ studie av evenemangsaffischering
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : As students of graphic design the craft of print is close to our hearts. One of the most essential mediums of the evolution of printing techniques is the poster. In a world where digital mediums are being utilized to a greater degree everyday, our love for the printed poster makes us wonder if the days of the poster are counted. LÄS MER