Sökning: "Eventmarknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet Eventmarknadsföring.
16. Eventmarknadsföringens ingredienser : En studie i olika branschers eventmarknadsföring
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
17. Event - ett relationsskapande verktyg
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Event – ett relationsskapande verktyg Nyckelord: eventmarknadsföring, relationer, kommunikation Frågeställning: Hur fungerar event som ett relationsskapande verktyg? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur event påverkar, förstärker och utvecklar relationen mellan företag (uppdragsgivare) och konsument (besökare). Metod: Det är en kvalitativ studie med ett deduktivt angreppssätt. LÄS MER
18. - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! : En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Titel: - Gör någonting roligt! Vaddå ska vi kasta pil eller?! En studie kring betydelsefulla variabler vid skapandet av ett eget event. Författare: Ida Södersten och Ida Östman Handledare: Yvonne von Friedrichs Problemformulering: Hur skapar företag ett eget event och vilka variabler är av betydelse? Syfte: Syftet med denna studie är att analysera och öka förståelsen kring de variabler som är betydelsefulla när företag skapar ett eget event. LÄS MER
19. Eventmarknadsföring här för att stanna
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi; Ämnesavdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Syfte: I dagens samhälle överöses människan av budskap av diverse företag vilket har lett till att konsumenterna inte längre reagerar på budskapet lika effektivt som förr. Event marknadsföring är en marknadsföringskanal där företaget kan möta kunden på ett mer rättvist sätt samtidigt som differensen urskiljer sig från andra företag. LÄS MER
20. Fest på gång? : En studie om Eventmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER