Sökning: "Eventmarknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade ordet Eventmarknadsföring.

  1. 6. We Would Love to Meet You! : A study about the impact of event marketing on customer-brand relationships

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nikki Wanderoy Göransson; Maria E Kibtia; [2018]
    Nyckelord :Relationship marketing; event marketing; customers; brands; customer-brand relationships; events; emotional; affective; cognitive; Relationsmarknadsföring; eventmarknadsföring; kunder; varumärke; varumärke-kund relationer; event; affektiv; kognitiv;

    Sammanfattning : Research questions: How can event marketing be studied as a part of relationship marketing?How can event marketing be used to strengthen customer-brand relationships? Purpose: The purpose of this thesis is to study event marketing as a part of relationship marketing, by analysing the elements of trust, commitment, brand involvement, brand emotions, brand attitudes and customer value. Method: This research was conducted using a quantitative research method, where the primary data was collected via an online-survey distributed to visitors at Chokladgästabudet at Waxholms Hotel and GastroNord, two food-related events. LÄS MER

  2. 7. Underhållning : som en strategisk framgångsfaktor för shoppingcenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Eklöf; Sandra Johnsson; [2018]
    Nyckelord :Event marketing strategies; Shoppingcenter; Management; Entertainment; Strategisk eventmarknadsföring; Shoppingcenter; Management; Underhållning;

    Sammanfattning : Denna studie framför vår forskning om hur underhållning används på ett shoppingcenter som en strategisk marknadsföringsstrategi. En fallstudie med ett kvalitativt angreppssätt valdes eftersom vi ville få ett djup i studien. LÄS MER

  3. 8. Marknadsföring på språng : En komparativ studie om hur löplopps marknadsföring kan referera till människans fem sinnen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Madeleine Siggelin Alstermark; Sofia Paasila; [2017]
    Nyckelord :emojis; event marketing; hashtags; marketing; perception; running; running events; senses; sensory marketing; emojis; eventmarknadsföring; hashtags; löpning; löpevents; marknadsföring; perception; sinnen; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att den ska öka förståelsen kring hur referenser till människans fem sinnen kan se ut i marknadsföring av löplopp. Tidigare studier menar att det är svårt, om inte omöjligt, att stimulera vissa av dessa sinnen via sociala medier vilket också väcker ett intresse för hur företag arbetar för att komma i kontakt med dessa sinnen? Undersökningen fokuserar på fem löplopps marknadsföring. LÄS MER

  4. 9. A Fashionable Occasion : Hur event kan påverka modeföretags varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sophie Angner; Cajsa Winnberg; [2016]
    Nyckelord :event marketing; fashion industry; brand experience; organizational identity; brand image; eventmarknadsföring; modebranschen; varumärkesupplevelse; organisationsidentitet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att ge en överblick och förståelse kring hur modeföretag arbetar med varumärkesbyggande via event. Studien syftar också till att undersöka och tillföra en djupare förståelse om varumärken och event som fenomen. LÄS MER

  5. 10. Mätning och utvärdering av Eventmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Therese Bjarnevik; Elin Borgström; [2015]
    Nyckelord :event marketing; measurement; evaluation; eventmarknadsföring; mätning; utvärdering;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats inom företagsekonomi behandlar ämnet eventmarknadsföring och merinriktat hur mätning och utvärdering går till hos företag och organisationer samt vilkakomplikationer som finns kring detta. Studien är gjord med kvalitativ metod och har baseratspå teorier samt praktiska exempel som samlats in via en intervjumetod hos företag ochorganisationer. LÄS MER