Sökning: "Examensarbete Pedagogen Göteborgs universitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Examensarbete Pedagogen Göteborgs universitet.

  1. 1. Fröken, får vi spöka snart? - att skapa texter på ett lustfyllt sätt i Tragetonsarbetet

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emma Larsson; Annelie Holm; [2009]
    Nyckelord :Trageton-metoden; datorer; lärandeteorier; läsa;

    Sammanfattning : Syfte: Det primära syftet med att skriva ett examensarbete är att fördjupa den egna kunskapen i lärarprofessionen. Därför är vårt övergripande syfte med denna uppsats är att utveckla en djupare förståelse kring hur en pedagog arbetar kring skapandet av text på ett lustfyllt sätt i läs- och skrivmetoden Att skriva sig till läsning. LÄS MER

  2. 2. Hälsoprofil - vad är det? En undersökning om vad begreppet hälsoprofil betyder för olika skolor

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Mats Ternlind; Arvid Westh; Andreas Bredow; [2007]
    Nyckelord :hälsoprofil; hälsa; psykiskt välbefinnande; KASAM; ;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vårt arbete är att se hur kopplingen mellan Rosenbergs NVC- teori ochförskolans verksamhet kan se ut.Huvudfrågor: Hur kopplar pedagogerna NVC- processen till praktiken, vad krävs det förförutsättningar när pedagoger ska anamma denna/detta metod/ förhållningssätt och vilkenfunktion fyller NVC för pedagogerna i förskolan?Material och metod: Uppsatsen bygger på material i form av litteratur, film, artiklar. LÄS MER

  3. 3. Samling som pedagogiskt verktyg. En undersökning kring samlingens betydelse för barns lärande, sociala och språkliga utveckling i förskolan

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Rakhshanda Tehseen; Mahnaz Valii; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med vårt examensarbete är att studera vilken betydelse samlingen har för barns lärandeur ett sociokulturellt perspektiv. Vi vill även undersöka pedagogers och barns åsikter omsamlingen i förskolan. LÄS MER