Sökning: "Examensarbete lärarprogrammet ämne"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Examensarbete lärarprogrammet ämne.
1. Most schools teach you how to move around it but… Neuropedagogik– vad, hur och varför?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Abstract Examensarbete inom Lärarprogrammet LP01 Titel: Most schools teach you how to move around it but…Neuropedagogik– vad, hur och varför? Författare: Caroline Bandgren och Emelie Möller Termin och år: Vårterminen 2014 Kursansvarig institution: Institutionen för pedagogik och didaktik vid Göteborgs Universi-tet Handledare: Ulla Berglindh Examinator: Anna-Lena Lilliestam Rapportnummer: Vt14-2910-122 Nyckelord: Neuropedagogik, neuroplasticitet, inlärningssvårigheter, elever i behov av särskilt stöd, Eaton Arrowsmith School, lärandeteorier Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka kunskapen om neuropedagogik och varför det är positivt att använda sig av i arbetet med elever i behov av särskilt stöd. Det är en litteraturbaserad uppsats som har grunden i en studie gjord på en skola i Kanada. LÄS MER
2. Åtta gymnasielärares didaktiska tankar om samhälls- och historieundervisning och en nutidshistorisk händelse
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Bodell, Malin & Norell, Merja (2008): Åtta gymnasielärares didaktiska tankar om samhälls- och historieundervisning och en nutidshistorisk händelse. Examensarbete i didaktik. Lärarprogrammet. Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. LÄS MER
3. Fyra förskollärares erfarenheter av pedagogisk drama i förskolan
L2-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Abstrakt Titel: Fyra förskollärares arbete med pedagogiskt drama Författare: Elin Pierrou och Jessica Ståhl Typ av arbete: Examensarbete 10 p (B-nivå) Handledare: Tina Waldén-Hillström Examinator: Maud Söderlund Institution: Pedagogik, didaktik och psykologi Program: Lärarprogrammet, Högskolan i Gävle Datum: december 2007 Syftet med uppsatsen var att undersöka hur fyra förskollärare arbetar med pedagogiskt drama i förskoleverksamheten och vad drama betyder för dem. I studien framkommer även om det finns tid och utrymme för detta ämne. LÄS MER
4. Används elevers förkunskaper i undervisningen? – En enkätstudie av några avgångsklasser vid två gymnasieskolor
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Blomqvist, Kristina (2007): Används elevers förkunskaper i undervisningen? – En enkätstudie av några avgångsklasser vid två gymnasieskolor. Examensarbete i didaktik. Lärarprogrammet. Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. LÄS MER