Sökning: "Examensarbete lärarprogrammet"

Visar resultat 6 - 10 av 59 uppsatser innehållade orden Examensarbete lärarprogrammet.

  1. 6. Sambedömning för lärande och likvärdig bedömning. En tvådelad studie av sambedömning i gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Ellekari Haraldsson; Olof Larsson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Examensarbete inom Lärarprogrammet LP01Titel: Sambedömning för lärande och likvärdig bedömning: En tvådelad studie av sambedömning i gymnasieskolanFörfattare: Ellekari Haraldson & Olof LarssonTermin och år: VT 2016Kursansvarig institution: Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap Handledare: Kristian BlenseniusExaminator: Hans LandqvistRapportnummer: VT16-1170-01Nyckelord: sambedömning, nationella prov, kommunikativa projekt, community of practiceProblemSkolinspektionens omrättningar av svenska nationella prov har visat att bedömningarna av proven skiljer sig åt mel- lan skolor och mellan lärare. Med bakgrund av detta rekommenderar Skolverket att sambedömning tillämpas vid nationella prov. LÄS MER

  2. 7. De komplexa talens historia-vad en gymnasielärare behöver veta

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Jonas Salonen; [2015-02-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract: Examensarbete inom Lärarprogrammet Titel: De komplexa talens historia vad en gymnasielärare behöver veta Författare: Jonas Salonen Termin: VT 2014 Kursansvarig institution: Matematiska vetenskapet Göteborgs Universitet Handledare: Ulf Persson Examinator: Laura Fainsilber Nyckelord: Komplexa tal, kubiska ekvationer, kvadratiska ekvationer, tredjegradsekvationer, imaginära tal, matematikhistoria I denna uppsats förklaras de komplexa talens historia genom att först presentera förhistorien med början kring år 50 och sedan kronologiskt gå vidare till mitten av 1800talet där begreppet komplexa tal får anses vara fött. Syftet med denna uppsats är att koppla denna historia till gymnasieskolans läroplan, LGY11 och de kursmål och centrala innehåll som berör begreppet komplext tal. LÄS MER

  3. 8. Tillgänglig, kompetent och konstruktiv : Lärarstudenters förväntningar på sina framtida uppsatshandledare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sara Jonsson; [2015]
    Nyckelord :högskolepedagogik; lärarprogrammet; handledning; examensarbete; förväntningar;

    Sammanfattning : I denna uppsats presenteras en intervjustudie vars syfte är att analysera vilka förväntningar lärarstudenter har på sina framtida uppsatshandledare. Fem lärarstudenter, två förskollärarstudenter och tre ämneslärarstudenter ingår i studien. Materialet analyseras och sorteras efter Gail L Roses kategorier för IMS (Ideal mentor scale). LÄS MER

  4. 9. Slaget om skolpengen En intervjustudie av fyra gymnasierektorers uppfattningar om gymnasiemarknaden och gymnasiemarknadsföring i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anders Pålsson; [2014-03-04]
    Nyckelord :Marknadsföring; Göteborg; Rektor; Gymnasiemarknadsföring; Skolmarknad; Skolmarknadsföring; Gymnasiemarknad;

    Sammanfattning : Titel Slaget om skolpengen – En intervjustudie av fyra gymnasierektorers uppfattningar om gymnasiemarknaden och gymnasiemarknadsföring i Göteborg Författare Anders Pålsson Kurs Interdisciplinärt examensarbete inom lärarprogrammet. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  5. 10. Vägen till läraryrket - en kvantativ studie om förbättrade informationsvägar från Lärarutbildningsnämnden.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Malin Lundahl; [2014-02-13]
    Nyckelord :lärarstudenter; marknadsföringsinsats; genus; status; uses- and gratifications;

    Sammanfattning : Titel: Vägen till läraryrket - en kvantativ studie om förbättrade informationsvägar från Lärarutbildningsnämnden. Författare: Malin Lundahl Uppdragsgivare: Lärarutbildningsnämden, LUN. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation. LÄS MER