Sökning: "Excellence PR"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Excellence PR.
1. PR inom PR
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This research report focus to find common denominators in the members of PRECIS and Svenska PR-företagen ́s strategies and their use of their own PR. Aim: Our aim is to study how Public Relations practitioners work with Public Relations for themselves, PR within PR, and to gain new knowledge about the field and its importance for their agencies. LÄS MER
2. Fallstudie: Hur sköter Modo Hockey sin PR? : En kvantitativ innehållsanalys och en kritisk diskursanalys över hur klubben arbetat med sin PR under perioden 1 april till den 14 september 2016.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Public Relations-fältet (PR) har utvecklats enormt sen Grunig, Grunig och Dozier med flera lade fram paradigmet för fältet. Genom deras teorier kring Excellence PR har organisation efter organisation följt efter. LÄS MER
3. Att bygga kundengagemang och relationer i sociala medier : En kvalitativ studie av organisationers strategiska kommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Today’s organizations can not avoid social media. Previous research focuses on how organizations should communicate in general, and not how communication between organizations and customers is expressed to build customer engagemant and relationships. LÄS MER
4. ”Dubbelt uppdrag blev trippelt”: måluppfyllelse, värdegrund och… marknadsföring! : - En kvalitativ studie av musiklärarens utåtriktade verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : My research interest in the upcoming paper is the increased need for promotion of schools. I. e. LÄS MER
5. När målet helgar mediet : En kvalitativ fallstudie av dold viral PR
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Surveys show that consumers tend to avoid traditional marketing channels, leading the practitioners to use earned media channels through public relations (PR). This has also led to the use of covert PR. LÄS MER
