Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 130 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Symbiosis in Open Innovation: Small Firms' Dance with Large Companies

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Fröblom; Evelina Holmstedt; Ragnvald Løkholm-Alvestad; [2024]
    Nyckelord :Open innovation; Licensing; Asymmetric Partnerships; Challenges; Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the challenges that small firms face when engaging in open innovation by out-licensing to larger companies. Additionally, it aims to investigate the strategies that these small firms use to manage the challenges. LÄS MER

  2. 2. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER

  3. 3. From Elite to Everyone: How User-Generated Content Democratizes Hermès and Challenges Its Exclusivity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Smedmark; Karin Forslund; [2023]
    Nyckelord :Luxury brand perceptions; Brand awareness; Commodity theory; Self-brand association; Brand attitudes; User-generated content; Luxury brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to add to existing research and create a deeper understanding regarding the influence of online narratives on luxury brand attitudes. The research aims to explore how luxury brands are portrayed by social media users, in order to gain a cohesive understanding of its effect on the attitudes that are formed towards the brand. LÄS MER

  4. 4. Tillståndsprocessen för havsbaserad vindkraft - en flaskhals som hindrar utbyggnaden av förnybaraenergikällor?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emma Söderlind; [2023]
    Nyckelord :Havsbaserad vindkraft; tillståndprocess; miljöprövning; förnybar energi;

    Sammanfattning : In light of the energy crisis and the aim to invest in renewable energy, offshore wind power has received an increased attention. The elevated status of investments in offshore wind has pointed out the problems with the legal process, which so far hasn’t - at least not in the case of establishment outside Swedish territory - been applied to aparticularly large extent. LÄS MER

  5. 5. Bridging space syntax and social capital : a participatory approach to analysing the potential of Light Rail Transit to reconfigure spatialised social segregation in Gottsunda

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Jelmer van der Ham; [2023]
    Nyckelord :public transport; spatialised social segregation; social capital; space syntax; participatory mapping; co-presence;

    Sammanfattning : The geographic separation of population groups can perpetuate social inequalities in reaching socio-economic opportunity and can exacerbate social exclusivity. Gottsunda, an area in Uppsala, has experienced historically reinforced spatialised social segregation by concentrating groups with foreign-born and low socio-economic backgrounds within the same neighbourhood. LÄS MER