Sökning: "Exklusivitet"

Visar resultat 16 - 20 av 94 uppsatser innehållade ordet Exklusivitet.

  1. 16. Promoting a better public health quality with urban green space in an informal settlement, Bogota, Colombia

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Pamela Okinedo; [2022]
    Nyckelord :public spaces; urban green spaces; climate change; air pollution; informal settlements; ecosystem services;

    Sammanfattning : Heat waves, rising temperatures, air pollution, and loss of biodiversity are examples of issues that will and are already rising due to climate change. The urban environment is one that continues to steadily grow at the cost of natural vegetation in the city, and this will only worsen with population growth. LÄS MER

  2. 17. ”Amning är ingen quick fix” : BHV-sjuksköterskors upplevelser av att ge stöd till ammande mödrar - En intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Erica Gustavsson; Elin Kullberg; [2022]
    Nyckelord :Amning; Barnhälsovård; Barnhälsovårdssjuksköterska; Mammor; Stöd; Breastfeeding; Child health care; Child health nurse; Mothers; Support;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet var att belysa BHV-sjuksköterskors upplevelser av att ge stöd till ammande mödrar. Metod: En intervjustudie av kvalitativ design med en induktiv ansats. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med 13 BHV-sjuksköterskor från vårdcentraler inom Västra Götalands län. LÄS MER

  3. 18. Upplevelser av butiksatmosfärer med materiella och immateriella faktorer i fokus : En fallstudie av Porsche Center i Segeltorp och i Malmö

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Celine Lindberg; Filippa Forsstedt; [2021]
    Nyckelord :Porsche; sensory strategies; sensory experiences; sensory marketing; brand image; customer experiences; perception; senses; retail atmospherics; retail environments; consumer behavior.; Porsche; sinnesstrategier; sinnesupplevelser; sinnesmarknadsföring; varumärkesimage; kundupplevelser; perception; sinnen; detaljhandelsatmosfär; detaljhandelsmiljöer; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine whether the atmospheric experience differs between two different stores within the same brand, depending on tangible and intangible elements. The authors have focused on how certain selected elements have been implemented in the store environments, to identify whether these can steer the atmospheric experience in different directions. LÄS MER

  4. 19. Patentpoolen och risken för konkurrenshämmande verksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Johanna Henningsson; [2021]
    Nyckelord :Konkurrensrätt; Immaterialrätt; EU-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The market economy sought within the European Union is based on concepts such as competitiveness, welfare, and innovation. Innovation is, in particular, considered to be an important and dynamic part of the market by promoting competition. The patent pool is based on an arrangement between competitors. LÄS MER

  5. 20. Drop som affärsstrategi i textil detaljhandel : Knapphet, sociala medie som marknadsföringsplattform och unikhet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Kipriyanova; Maxime Holm; Isabella Andersson; [2021]
    Nyckelord :Drop; Business Strategy; Uniqueness theory; Scarcity; Social Media; Brand Community.; Drop; Affärsstrategi; Teorin om unikhet; Knapphet; Sociala medier; Varumärkes community.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Konsumenter värderar individualism vilket leder till hög efterfrågan av unika produkter. Massproducerade produkter anses inte längre vara lika värdefulla vilket har utvecklat drop till en vanligt förekommande affärsstrategi. LÄS MER