Sökning: "Expanded conception of text"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Expanded conception of text.

  1. 1. Det vidgade textbegreppet i teori och praktik

    M1-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Yessica Dahlman; [2013]
    Nyckelord :: teaching; the expanded conception of text; new media; new technique; upper school; upper secondary school; undervisning; det vidgade textbegreppet; nya medier; ny teknik; högstadiet; gymnasiet;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka hur användningen av det vidgade textbegreppet ser ut i praktiken hos några aktiva lärare som arbetat i skolan cirka 20 år. Jag fann det vara av intresse att undersöka hur mer erfarna lärare hanterat de nya medierna i sin pedagogiska verksamhet. LÄS MER

  2. 2. Shakespeare : Levande eller död i skolan?

    Kandidat-uppsats, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Filippa Perfect; Elisabeth Andersson; [2009]
    Nyckelord :Det vidgade textbegreppet; fokusgrupper; attityder; klassiker; undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : Shakespeare- Dead or alive in school? The purpose with our degree project is to examine if Shakespeare still is alive in school and in what way he is being used. Our study is based on these following questions: Does Shakespeare exist in school today? How are the other classic books being used? Which teaching methods are used? How is Shakespeare received by the pupils? The methods used to be able to answer the questions are interviews with teachers and focus groups with the pupils. LÄS MER

  3. 3. Multimedia eller inte multimedia, det är frågan.

    M1-uppsats, HLK, Ämnesforskning

    Författare :Ann-Charlotte Blomquist; Helena Aggerstam; [2009]
    Nyckelord :vidgat textbegrepp; inlärningsstilar; litteraturklassiker; interaktiv; multimedia; litteracitet; CD-ROM;

    Sammanfattning : Is it possible, and suitable, to use multimedia in classic literature studies at Swedish upper secondary school? What alternatives are there?  Is there any foundation in the curriculum for an expanded conception of text as in multimedia?  Will the conception literacy support use of multimedia in classic literature studies, and in what ways? How do we generally look upon the definition text, is it only printed letters, or something more? To get an answer to the questions we decided to examine a number of theories, Gardner’s theory about the different intelligences, the conception literacy and the expanded text concept. In these three theories we took our starting-point for the following work. LÄS MER

  4. 4. Innehållsanalys av begreppet ”Det vidgade textbegreppet” : – I kursplanerna för Svenska och Bild, respektive Filosofi och Religionskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Maria Tollstedt; [2008]
    Nyckelord :Expanded conception of text; School curriculum; concept of text; McLuhan; content analyze; Swedish; Arts; Philosophy; Religion; Det vidgade textbegreppet; kursplaner; textbegreppet; McLuhan; innehållsanalys; Svenska; Bild; Religionskunskap; Filosofi;

    Sammanfattning : Abstract The name of this essay is: A content analyze of the expanded conception of text – in the School curriculum’s for the subjects Swedish, Arts, Philosophy, and Religion by Maria Tollstedt (spring semester 2008), supervisor is Heike Graf. This essay is about the expanded conception of text. LÄS MER

  5. 5. Det vidgade textbegreppet : i teori och praktik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Karin Fejér; [2006]
    Nyckelord :vidgat textbegrepp; text; textsyn; hypertextualitet; intermedialitet; multimodalitet;

    Sammanfattning : This work is about the expanded conception of text and takes off in the use of this expression in the high school curriculum. The work begins with a theory chapter, where a few different definitions of text are the basis for reasoning about factors which can have contributed to an expansion of the conception. LÄS MER