Sökning: "Expectancy value"
Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Expectancy value.
1. Prokrastinering hos universitetsstudenter : Predicerar förväntan, värde, känslighet för fördröjning och fördröjning prokrastinering?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Samtidigt som universitetsstudier förutsätts av att förhålla sig till deadlines visar uppskattningar att 80 till 95 procent av universitetsstudenter prokrastinerar, förhalar studierna, vilket kan påverka både studieprestation och välbefinnande negativt. Syftet med denna studie var att undersöka om faktorerna i Temporal Motivational Theory (TMT): förväntan, värde, känslighet för fördröjning och fördröjning kunde predicera prokrastinering hos studenter. LÄS MER
2. Motivating Sustainable Transitioning: Enabling and Limiting Factors Within the Petroleum Industry. A Qualitative Analysis of Enabling and Limiting Factors for Sustainable Transitioning Within the Petroleum Industry
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The increasing global awareness and enormity of the climate crisis has led to intensified pressure towards multiple industrial sectors to commit to a sustainable transition, one of them being the petroleum industry. Being the manufacturers and suppliers of fossil fuels they have the power to shape the market. LÄS MER
3. Confident in my class: A secondary data study of maths motivation and students’ sociodemographic factors in grade three and four in Sweden.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This thesis aims to point to how motivation as well as achievement in maths and students’ sociodemographic factors can correlate for grade three and four in Swedish schools. Theory: The two theories used in the thesis are Expectancy-value Theory by Eccles and Cultural Capital by Bourdieu. LÄS MER
4. Gymnasieelevers användning av matematikboken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur gymnasieelever använder matematikboken för att få en utökad förståelse för matematikboken som verktyg i undervisningen och lärandet. Vidare var syftet att synliggöra eventuella samband mellan motivationen till att studera matematik och hur matematikboken används. LÄS MER
5. Co-Creation: What Users Want - A Qualitative Study on how Social Media Users balance Motivators and Barriers to Co-Create within Marketing Activities on Social Media Platforms
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The aim of this research is to explore motivators and barriers that customers balance when it comes to co-creation in marketing activities undertaken by brands on social media. A qualitative research strategy was decided, with semi-structured interviews as the research method. LÄS MER