Sökning: "Experience-based teaching"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Experience-based teaching.
1. Relationskompetens i distansundervisning: : En fallstudie av lärare i den svenska folkhögskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The competency of relationship-building is an attribute that is vital in many professions that involve interpersonal relations. Nurses, doctors, social workers, and teachers are some of the professions where competency of relationship-building plays an important role. LÄS MER
2. Vem vinner när vi debatterar? : En undersökning om ett politiskt rollspel i samhällskunskap på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : This study examines high school students' experience of a political role play in social studies. The purpose of the thesis is to investigate which abilities role-playing games develop for students and through this contribute to the social studies didactic research of experience-based teaching that reflects reality. LÄS MER
3. Att göra historien levande : En kvalitativ studie om Stockholms historiskaplatser som tillgång i historieundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : I skolorna talas det alltmer om utomhuspedagogik som arbetssätt och dess inflytande på elevers inlärning. Det finns forskning som behandlar huruvida arbetssättet påverkar elevers förståelse och kunskapslagring, men desto mindre kring hur arbetssättet bedrivs i praktiken. LÄS MER
4. Utökad verklighet som ett digitalt verktyg för undervisningen i gymnasieskolan : En kvalitativ utforskande studie om dess styrkor och svagheter
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska nyckelintressenters uppfattningar om potentialer och hinder med utökad verklighet (XR) i gymnasieundervisning, speciellt inom matematik- och fysikämnena där det finns flertalet abstrakta moment som elever har svårt för. Ett vidare syfte är att med stöd i studiens resultat utforma riktlinjer som förslag på hur XR kan användas och inte användas i skolan. LÄS MER
5. Att komplettera matematikläroböckerna : En kunskapsöversikt för att synliggöra hur matematikläroböckerna kan kompletteras för att utveckla matematisk förståelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Matematiken är en stor del av vårt vardagsliv. Matematikundervisningen är idag till stor del läroboksbaserad och abstrakt vilket inte bidrar till långsiktiga användbara kunskaper. LÄS MER