Sökning: "Experiential Learning"

Visar resultat 16 - 20 av 168 uppsatser innehållade orden Experiential Learning.

  1. 16. ‘It was like that they were more equal outside.’ : teachers’ perception of experiences, benefits and challenges of inclusive outdoor education.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Marie Fronzek; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; Outdoor Education; Inclusive Outdoor Education; Experiential Learning; Alternative Learning; Special Needs; Learning Outside;

    Sammanfattning : Inclusion presents a task to school education: creating truly inclusive learning setting, the perseverance of segregated educational practices, and the contrary opinions of teachers and parents about the appropriateness of those educational settings. Outdoor education offers an alternative setting for learning. LÄS MER

  2. 17. Demokrati om, genom och för - ett sätt att kunskapsbilda och fostra : En kvalitativ intervjustudie utifrån so-lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Martina Linder; [2023]
    Nyckelord :social education; the mission of democracy; knowledge; civic education; deliberative conversations; so-undervisning; demokratiuppdraget; kunskap; medborgarfostran; deliberativa samtal;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva och problematisera hur so- lärare i årskurs 4-6 förhåller sig till såväl som adresserar att undervisa elever om demokrati, genom demokrati för att sedan kunna verka för demokrati. Metoden som används för att få svar på forskningsfrågorna är kvalitativa semistrukturerade intervjuer med ostrukturerade inslag där sex yrkesverksamma lärare från fem olika kommuner blivit intervjuade. LÄS MER

  3. 18. Place-based education through partnerships between teachers and local actors : A nested case study exploring encounters between primary school teachers and local actors within the local wood industry in the Regional Natural Park of Gruyère Pays-d'Enhaut, Switzerland

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Carole Chappuis; [2023]
    Nyckelord :Place-based education; partnership; Environmental and Sustainable Education; experiential learning; Cultural Historical Activity Theory;

    Sammanfattning : This nested case study inquires about the partnership between primary school teachers and local actors within the wood industry to perform a place-based educative lesson in the Swiss region of Gruyère Pays-d’Enhaut. Five different cases relate the encounter between a teacher and a local actor and enable the description of the particularities and outcomes of such partnerships. LÄS MER

  4. 19. Intra-organizational Challenges Regarding the United Nations’ Sustainable Development Goals Faced by Multinational Enterprises : Examining the organizational performance for the 2030 Agenda

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Agota Szakacs Simon; Maria-Ippolyti Mastakouri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The study sought to gain insight into the intra-organizational challenges faced by multinational enterprises during the implementation process of Sustainable Development Goals as well as to investigate internal communication and organizational strategies. Furthermore, the study provided recommendations to improve organizational performance regarding sustainability. LÄS MER

  5. 20. Tingens betydelse i den naturvetenskapliga undervisningen - spelar utomhus eller inomhus någon roll?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Isabelle Hagström; Anna Söndergaard; [2023]
    Nyckelord :connectedness to the environment; contextually rich concrete experience; intresse; naturvetenskap; naturorientering; ta med naturen in; ting; utomhuspedagogik; utomhusundervisning; undervisning utomhus;

    Sammanfattning : Trots att elevernas intresse för de naturvetenskapliga ämnena har sjunkit med åren är det viktigt att lärare förser elever med de kunskaper eleverna behöver för att kunna verka och agera som framtida demokratiska medborgare. Undervisning som inkluderar utomhuspedagogik gör förståelsen mindre abstrakt för eleverna. LÄS MER