Sökning: "Experiment känsel"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Experiment känsel.

  1. 1. VR-flygsimulatorer, för ökad upplevelse och som läroverktyg i flygutbildningar

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Carl Eliasson; Alexander Hedberg; [2017]
    Nyckelord :VR; HMD; virtual reality; head mounted display; flight simulator; fighterpilot; pilot; simulator; PC; headset; virtual; Aerospace; virtual cockpit; VR; virtuell verklighet; flygsimulator; flyg; simulator; virtual reality; flight simulator; militär; militärpilot; flygteknik; teknik; headset;

    Sammanfattning : Virtual reality (VR) är ett begrepp som blivit allt mer välkänt de senaste åren. VR kan beskrivas som en datorgenererad virtuell omvärld som användaren omsluts av. VR-miljön upplevs genom människans sinnen såsom syn, hörsel och känsel. LÄS MER

  2. 2. Det visuella ordets kraft på kunders känselbeteende : En kvantitativ studie om kunders beslutsfattande i detaljhandelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Caroline Lindahl; Malin Stark; [2013]
    Nyckelord :Sensory marketing; visual sense; tactile sense; store signs; stimuli; shopping experience; decision making.; Sinnesmarknadsföring; synsinnet; känselsinnet; butiksskyltar; stimulans; kundbeteende; beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Syfte:                     Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera samt tillhandahålla rekommendationer om huruvida stimulans av sinnena, leder till att kundernas beslutsfattande förändras genom taktil beröring. Vi vill med hjälp av en empirisk studie klargöra om kunder ändrar sitt känselbeteende efter att sinnet syn blivit påverkat. LÄS MER

  3. 3. "Ta på dem, så du vet hur de känns" : En kvantitativ studie som ämnar undersöka stimulans av sinnena vid köp av toalettpapper.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Åsa Augustsson; Erica Fredriksson; [2012]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; taktila sinnet; luktsinnet; toalettpapper; stimulans samt upplevelse.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera huruvida stimulans av sinnen leder till att kunden agerar genom taktilt berörande av en produkt ämnad för hudnära användande. Vi önskar undersöka om kunden reagerar på ett modifierat servicelandskap, samt om kombinationen av doft och möjlighet till taktil beröring leder till förändringar i beteende vid köpbeslut. LÄS MER

  4. 4. EMOTIONELL TOUCHÉ : En observation av kundbeteende vid köp av vinglas

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Linda Arvids; Gentiana Qavolli; [2008]
    Nyckelord :marknadsföring; sinnesmarknadsföring; känselsinnet; taktil; servicelandskap; kundbeteende; vinglas; produkt;

    Sammanfattning : Problemformulering: Hur viktig är känseln för en viss typ av produkt? Syftet för uppsatsen är att undersöka om, hur och varför känsel är viktig för just vinglas. Vi vill skapa en större förståelse för hur känseln kan påverkas med hjälp av övriga sinnen som syn och doft. LÄS MER