Sökning: "External marketing"

Visar resultat 21 - 25 av 418 uppsatser innehållade orden External marketing.

  1. 21. Should we do it ourselves or should we let somebody else do it?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicholas-Joel Kisling; Julia Herma Cornée Dorothée Bosveld; [2023]
    Nyckelord :In-House Agency; Make-or-Buy; Insourcing; Outsourcing; External Agencies; Marketing; Brand Management; Advertising; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Should we do it ourselves or should we let somebody else do it? An exploratory study of in-house agencies and external agencies in marketing and brand management Course: BUSN39 - Degree project in Global Marketing Authors: Nicholas-Joel Kisling & Julia Herma Cornée Dorothée Bosveld Keywords: In-House Agency, Make-or-Buy, Insourcing, Outsourcing, External Agencies, Marketing, Brand Management, Advertising Purpose: The purpose of this study is to explore the dynamics of make-or-buy decisions in the context of marketing and brand management. Specifically, the research investigates the role and scope of in-house agencies beyond advertising, and analyses the motivations that drive companies to either insource or outsource marketing and brand management functions. LÄS MER

  2. 22. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  3. 23. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 24. Kan vi lita på ett Premium Fashion företags hållbarhetsarbete?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Perlman; Filippa Waldenström Bjørn; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Sustainability; Green Marketing; Legitimacy; Institutional Organisation; Corporate Social Responsibility; Certifications; Premium Fashion Company; Business and Economics;

    Sammanfattning : Translated title: Can We Trust a Premium Fashion Company's Sustainability Work?: A Qualitative Study on a Premium Fashion Company in Germany and How Their Sustainability Work Permeates Through the Whole Company. University/programme: Lund University, Service Management - Retail Course: KSMK65, Service Management: Bachelor's Degree Essay, 15 credits Authors: Filippa Waldenström Bjørn and Sara Perlman Supervisor: Ola Thufvesson (Department of Service Management and Service Studies) Number of pages: 61 Purpose: The thesis aims to study and analyse a German Premium Fashion Company and its sustainability work, how they implement sustainability, and how its sustainability work permeates through the company. LÄS MER

  5. 25. "Vad gör DU specifikt för att se till att värdegrundsarbetet håller?" : En jämförande studie kring värdegrundsarbete i en privat och en kommunal verksamhet utifrån ett chefsperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Helena Carmesund; [2023]
    Nyckelord :Core values; behaviour; brand values; Värdegrundsord; core values; värdegrundsarbete; värderingar; brand values; behaviour;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en jämförande studie av en privat och en kommunal verksamhet som båda bedriver omsorgsboenden. Syftet med uppsatsen har varit att bidra med kunskap om organisationers värdegrundsarbete utifrån ett chefsperspektiv med fokus på funktion, mål och utvärdering. LÄS MER