Sökning: "Externt meningsskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Externt meningsskapande.

  1. 1. Meningsskapande vid externt drivna förändringsprocesser : Övergången från PUL till GDPR

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Alenius; Oscar Svensson; [2018]
    Nyckelord :Dataskyddsförordning; förändringsprocess; GDPR; meningsskapande; sensemaking;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur försäkringsbolag har, utifrån meningsskapandets sju egenskaper, arbetat med organisatoriskt meningsskapande vid en externt driven förändringsprocess med stort tolkningsutrymme. Studien utgår från att den nya dataskyddsförordningen GDPR, som börjar gälla inom EU den 25 maj 2018, används som ett instrument för att undersöka hur försäkringsbolag har arbetat med att skapa förståelse för en externt driven förändringsprocess med stort tolkningsutrymme. LÄS MER

  2. 2. Frontlinjemedarbetaren – en strategisk praktiker: En studie kring frontlinjemedarbetares meningsskapande och strategiska kompetens

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maria Alwén; [2017]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på den så kallade frontlinjemedarbetaren ur både ett me-ningsskapande och strategiskt perspektiv. I studien analyserar och problematiserar jag dels hur frontlinjemedarbetare skapar mening kring organisatoriska strategier, och hur frontlinjemedarbetare agerar strategisk i sin yrkesroll. LÄS MER

  3. 3. Förändring i den föränderliga mediebranschen : En fallstudie av ett medieföretag som befinner sig i en branschförändring.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ida Lundmark; [2016]
    Nyckelord :Change communication; change resistance; sensemaking; participation; organisational change.; Förändringskommunikation; förändringsmotstånd; meningsskapande; deltagande; organisatorisk förändring.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks en mediebyrå som befinner sig mitt i en branschförändring.  Mediebyråns förutsättningar har sedan 2014 förändrats i och med intåget av ett nytt, automatiserat sätt att köpa medieutrymme, vilket kallas för programmatiska medieköp. LÄS MER

  4. 4. Aktivitetsbaserat kontor – Vad händer med kommunikationen? En studie av kommunikation på aktivitetsbaserade arbetsplatser ur kommunikatörens perspektiv

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Tanja Greter; [2015-06-10]
    Nyckelord :kommunikation; möbler och inredning som kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka hur kommunikatörer upplever att internkommunikationen på aktivitetsbaserade arbetsplatser fungerar. Fokus för den här studien var att belysa kommunikatörens roll och syn på kommunikation på aktivitetsbaserade arbetsplatser. LÄS MER

  5. 5. Synen på kommunikation. En kvalitativ innehållsanalys av femton kommunikationspolycier i offentlig förvaltning.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Karin Svenner; [2013-12-12]
    Nyckelord :kommunikationspolicy; transmissionssyn; meningsskapande; intern- kommunikation; externkommunikation; organisationskommunikation; public relations;

    Sammanfattning : I en tid när kommunikationens betydelse växer blir det också viktigare vilken syn på kommunikation organisationer har, eftersom det påverkar hur man tänker och agerar i olika situationer. Det har blivit allt vanligare att myndigheter och organisationer i offentlig förvaltning har någon form av skriven policy för sitt kommunikationsarbete. LÄS MER