Sökning: "Extratjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Extratjänster.

  1. 1. Coop extra service ordering system : Application development in Node.js

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Filip Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :NodeJs; JavaScript; Fullstack; programming; web development; web application;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic has affected us in different ways and expose the weaknesses of our ecosystem. Some groups of people are more vulnerable to the virus meaning they have to follow the public health authority recommendations with extra caution. LÄS MER

  2. 2. IDENTIFIERADE FRAMGÅNGSFAKTORER I ARBETSMARKNADSPROJEKT RIKTADE MOT NYANLÄNDA I VÄSTERBOTTENS LÄN : Studie utförd på direkta och indirekta arbetsmarknadsintegrationsprojekt

    Master-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Maria Engberg; [2021]
    Nyckelord :integration; nyanlända; TLM; framgångsfaktorer; lyckade resultat; extratjänster;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var i första hand att stödja Länsstyrelsen Västerbotten med kartläggning av arbetsmarknadsprojekt riktade mot TLM, identifiera nämnare för goda resultat samt att kunna delge goda exempel på lyckade arbetsmarknadsprojekt i länet. Ett ytterligare syfte i studien var att analysera vilka faktorer som gör ett projekt framgångsrikt och varför just dessa faktorer spelar roll för att ett arbetsmarknadsprojekt ska anses som lyckat. LÄS MER

  3. 3. Vi vill se dig igen... : En studie om serviceinnehållets betydelse för relationer inom optikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elise Andersson; Maria Olsson; [2019]
    Nyckelord :Relations; loyalty; value; digital change; competence; service quality; service content.; Relationer; lojalitet; värde; digitalisering; kompetens; servicekvalitet; serviceinnehåll;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vad serviceinnehållet i en verksamhet inom detaljhandel betyder för möjligheterna att skapa lojala relationer i takt med digitaliseringens utveckling. En fallstudie på optikerbranschen bildar utgångspunkt för en överföring till detaljhandeln. LÄS MER

  4. 4. På vilka grunder valdes limträleverantören? : en studie om hur Setra bör utveckla sitt framtida erbjudande

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Göran Fallgren; [2010]
    Nyckelord :Limträ; val av leverantör; erbjudande; kriterier; montering;

    Sammanfattning : För säljande företag ökar betydelsen av att fokusera på kunderna och deras behov och träindustrin måste följa den trenden. Under lång tid har det enbart handlat om själva produkten men allt fler företag ser att produkten i sig bara är en del av ett erbjudande. LÄS MER

  5. 5. Det nivellerade butiksutbudet - ett hot eller en möjlighet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Sardh; Mattias Orrenius; Gustav Fricke; [2008]
    Nyckelord :Blue Ocean Strategy; Samarbete; Extratjänster; Herrmode; Differentiering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och analysera de möjligheter som den fristående herrmodebutiken har för att skapa innovativa konkurrensfördelar. Vår förhoppning är att denna undersökning ska utmynna i ett antal alternativ för hur herrmodebutiker kan positionera sig för ökad konkurrenskraft. LÄS MER