Sökning: "Extrauppgifter"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Extrauppgifter.
1. Laborativ Matematik : Hur och i vilket syfte används laborativ matematik i undervisningen för årskurs 4–6?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur och i vilket syfte lärare använder laborativa material och arbetssätt i sin undervisning. Ett klassrum idag kan bestå av en variation av elever rent kunskapsmässigt. LÄS MER
2. Problemlösning, Nyckeln till PISA?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I det här examensarbetet har jag studerat hur matematisk problemlösning framställs i de svenska, finska och kinesiska styrdokumenten. Sverige har de senaste åren halkat efter sett till internationella undersökningar som PISA. Uppgifterna i PISA har visat sig vara av problemlösande karaktär. LÄS MER
3. Digitala medier i grundskolans tidiga matematikundervisning : Ett lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Digitala medier blir mer och mer vanligt i samhället och därför blir det även vanligare i skolans värld. Många kommuner och skolor satsar på digitala medier i skolorna. Det är inte längre en fråga om lärarna använder digitala medier utan snarare en fråga i hur lärare använder digitala medier. LÄS MER
4. ”Andrelärare” - En kvalitativ intervjustudie på gymnasieskolor i Göteborg
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår undersökning är att studera hur lärare på gymnasiet uppfattar förstelärarens roll ikollegiet och hur det påverkar samverkan mellan lärarna.Frågeställningar:1. Hur ser lärare på införandet av förstelärartjänsten?. Hur uppfattar lärare sin roll i förhållande till förstelärares roll?3. LÄS MER
5. "I slutet av varje dag förstår alla elever matematiken" : En kvalitativ studie om matematiklärares syn på barn i behov av särskilt stöd i Kenya
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik och datavetenskapSammanfattning : The purpose of the study was to find out how teachers in a school in Kenya conducted the education of mathematics in standard 4-6. The focus was how the teachers worked with children in need of special support in mathematics. LÄS MER